וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה הודה: מקיימים שיחות עם ממשל טראמפ

חרף הסנקציות והאיומים, מדורו אישר כי יש מגעים עם ארצות הברית: "אני מחפש דרך שבה הנשיא טראמפ יוכל באמת להקשיב לוונצואלה". טראמפ, שמכיר במנהיג האופוזיציה כנשיא הזמני: "מקיים שיחות עם שורת נציגים"

צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הודה הלילה (רביעי) כי משטרו מקיים שיחות עם ממשל טראמפ בחודשים האחרונים, חרף העובדה שוושינגטון החריפה את הסנקציות על שלטונו ואינה מכירה בו עוד. הדברים נאמרו אחרי דיווח שלפני מנהיג מפלגת השלטון, דיוסדדו קבייו, הנחשב לאדם השני בחשיבותו במדינה, נפגש בחשאי עם גורם המקורב לוושינגטון.

"כפי שאני מחפש לנהל דיאלוג בוונצואלה, אני מחפש דרך שבה הנשיא טראמפ יוכל באמת להקשיב לוונצואלה", אמר המנהיג הסוציאליסטי לטלוויזיה הממלכתית. זאת אחרי שמוקדם יותר אתמול אישר נשיא ארצות הברית כי ממשלו "מנהל שיחות עם שורה של נציגים בוונצואלה". לדבריו, "אני לא רוצה להגיד עם מי, אבל אנחנו מדברים עם הדרגים הבכירים".

לקריאה נוספת על המשבר בוונצואלה
בכיר אמריקני: ארה"ב מנהלת שיחות חשאיות עם בכיר במשטר מדורו

נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו. רויטרס
מקיים שיחות למרות הסנקציות. מדורו, אתמול/רויטרס

ארצות הברית הובילה את המהלך להכיר במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני בינואר, ומאז הצטרפו אליה יותר מ-50 מדינות. עם זאת, גוואידו, המשמש יו"ר הפרלמנט הנשלט על ידי האופוזיציה, לא הצליח להעביר את הצבא למחנה שלו, בעוד שלמדורו אין די כוח כדי לעצור אותו.

החודש הטילה ארצות הברית סנקציות חדשות על ונצואלה, שבמסגרתם היא השתלטה על כל הנכסים של משטר מדורו בארצות הברית. היא מאיימת להעניש חברות ממדינות שלישיות שימשיכו לעשות עסקים עמו.

שיחות תיווך שקיימה נורבגיה בין האופוזיציה לממשלה הושעו על ידי מדורו, שהאשים את גוואידו בחגיגות של "המצור האכזרי" שמטילה ארצות הברית על המדינה הדרום אמריקנית. נשיא ונצואלה ממשיך להינות מתמיכת רוסיה, סין, טורקיה, קובה ואיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully