וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הקפיא את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארה"ב

6.8.2019 / 8:49

במהלך התקיף ביותר של הממשל מאז ההכרה במנהיג האופוזיציה בינואר, חתם נשיא ארה"ב על צו שאוסר על עסקים עם המשטר הסוציאליסטי. בולטון הזהיר את רוסיה ואת סין שלא להגביר את התמיכה בשליט

צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הקפיא הלילה (שלישי) את כל נכסי ממשלת ונצואלה בארצות הברית באיסור שנכנס לתוקף באופן מידי. מדובר בהחמרה משמעותית ביחסי שתי המדינות, שמשווה את יחסי הסחר בין ארצות הברית לבין ונצואלה לאלו עם קובה, סוריה, איראן וקוריאה הצפונית.

"כל הנכסים והאינטרסים בנכסים של ממשלת ונצואלה הנמצאים בארצות הברית חסומים ואסור להעביר אותם, לשלם באמצעותם, לייצא אותם, לבטל אותם או לעסוק בהם בעל דרך אחרת", נכתב בהצהרה שעליה חתם טראמפ. הצו ציין את המשך "אחיזתו בשלטון" של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ובהפרות זכויות האדם שמבוצעות בידי נאמני המנהיג הסוציאליסטי.

על אף שזהו לא אמברגו סחר מוחלט, זה המהלך התקיף ביותר של ארצות הברית נגד מדורו מאז הכרתה של וושינגטון במנהיג האופוזיציה חואן גוואידו כנשיא הזמני בינואר. הסנקציות הקודמות הוטלו על עשרות בכירים בממשלה ועל תעשיית הנפט של המדינה הדרום אמריקנית, מקור ההכנסה העיקרי שלה.

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, 5 ביולי 2019. רויטרס
נאחז בשלטון. מדורו, בחודש שעבר/רויטרס

כחלק מהצו הנשיאותי, אזרחים אמריקנים לא יוכלו לעשות עסקים עם כל מי שהוגדר כמסייע למשטר של מדורו, כשתומכי הנשיא לא יורשו להיכנס לארצות הברית, פרט לחריגים של יצוא מזון, תרופות ובגדים. ככל הנראה, גם המשך העסקים עם המגזר הפרטי ככל הנראה לא יושפע מהמהלך האחרון.

סין ורוסיה ממשיכות לגבות את מדורו, מה שהוביל את היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון בולטון, להזהיר את שתי המדינות מפני הגברת התמיכה בו. אתמול ייצג בולטון יחד עם שר המסחר של ארצות הברית, ווילבור רוס, את ארצות הברית בכנס על ונצואלה שמתקיים בפרו. בכנס משתתפים נציגים מיותר מ-50 מדינות המכירות בשלטונו של גוואידו ורואות בבחירות שבהן ניצח מדורו בשנה שעברה בטלות ומבוטלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully