וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין אירח את מדורו במוסקבה; דיווח: "אנשי צבא רוסים הגיעו לוונצואלה"

25.9.2019 / 14:49

נשיא רוסיה נפגש עם בעל בריתו מוונצואלה, בזמן שרוב מנהיגי העולם מתכנסים בעצרת האו"ם בניו יורק. במקביל, דווח ברוסיה על הגעתם של כוחות נוספים למדינה הדרום אמריקנית, הנתונה לסנקציות כבדות של ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (רביעי) למקבילו מוונצואלה ניקולס מדורו כי מוסקבה תומכת בשיחות בין משטרו לבין האופוזיציה במטרה לסיים את המשבר הפוליטי במדינה. השניים נפגשו בקרמלין, בזמן שמרבית מנהיגי העולם מתכנסים בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

במקביל לפגישתם, דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס על הגעתם של מומחי צבא רוסים אל ונצואלה. רוסיה נותרה בעלת ברית מרכזית של הנשיא הסוציאליסטי למרות הסנקציות האמריקניות הנוקשות על משטרו, וההכרה ביריבו, מנהיג האופוזיציה חואן גוואידו, כנשיא הזמני. "כמובן שאנחנו תומכים בדיאלוג שאתה, מר הנשיא, וממשלתך, מנהלים עם כוחות האופוזיציה", אמר פוטין למדורו.

מוקדם יותר החודש הודיעה האופוזיציה בקראקס כי השיחות שהתקיימו בתיווך נורבגיה עם המשטר הסתיימו ללא תוצאות, שישה שבועות אחרי שהממשלה הודיעה על השעיית ההשתתפות שלה בשל הידוק הסנקציות של ממשל טראמפ.

נשיא רוסיה, ולדימר פוטין במהלך פגשיתו עם מקבילו הונצואלי ניקולס מדורו בקרמלין, מוסקבה 25 בספטמבר 2019. רויטרס
מוסקבה תעביר חיטה וחיסונים. פוטין ומדורו, היום/רויטרס

לצד הסיוע הצבאי, רוסיה הבטיחה להכפיל את אספקת החיטה לוונצואלה, הסובלת ממשבר הומניטרי חריף שבמהלכו עזבו מיליוני אזרחים את המדינה ונמלטו למדינות אחרות ביבשת. מוסקבה מתנגדת למה שהיא מתארת כניסיונות הבלתי-לגיטימיים של וושינגטון לערער על שלטונו של נשיא ונצואלה.

בנוסף לכך, פוטין אמר כי מוסקבה תספק לוונצואלה 1.5 מיליון חיסונים משפעת בעתיד הקרוב, וכי היא עומדת בהתחייבויותיה לספק סיוע צבאי לקראקס.

עוד בוואלה!

מסר למדורו: ארה"ב הפעילה ברית הגנה אזורית נגד ונצואלה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully