וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשה של מטפלת שתקפה חוסה וגרמה לה לבצקת: רק חודשיים עבודות שירות

16.1.2020 / 10:27

תושבת עין ח'וד שבצפון הורשעה שתקפה נערה בת 16 במעון לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, לאחר שזו קמה מכיסאה, וגרמה לה גם לשבר בעצם הבריח. היא טענה כי הייתה בחודש תשיעי ופעלה מתוך דחף רגעי וחוסר אונים, התנצלה - ונגזרו עליה עבודות שירות ומאסר על תנאי בלבד

צילום: דוברות משטרה

(בווידאו: חקירת מטפל סיעודי שעל פי החשד תקף והתעלל בקשיש, 2018)

לבקשת וואלה! NEWS, הותר לפרסום כי בית משפט השלום בחיפה גזר אתמול (רביעי) חודשיים עבודות שירות על תמאר אבו אל היג'א בת ה-28 מעין ח'וד, שתקפה חוסה בעת שעבדה כמטפלת במעון בחיפה. לחוסה נגרמו בצקת בראש ושבר בעצם הבריח, אך הסניגורים ביקשו להקל בעונשה מאחר שלטענתם מדובר בעבודה קשה, והמטפלת הייתה בחודש התשיעי להריונה.

האירוע התרחש ב-15 בינואר 2018 בחדר האוכל של פנימיית "הוד" במושבה הגרמנית בעיר, המיועד לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. אבו אל היג'א חילקה את המזון לחוסים, כאשר אחת הדיירות במעון, שהייתה אז בת 16, קמה מכיסאה מספר פעמים. המטפלת ניגשה אל הנערה, אחזה בשתי ידיה בכתפה בעוד שהנערה עם הגב אליה, ומשכה אותה אחורנית תוך שהשתיים נתקלו בתיק שהיה מונח על הריצפה. הנערה נפלה, איבדה את הכרתה למספר שניות ונגרמו לה דימום ובצקת בראש ושבר בעצם הבריח.

מיד לאחר האירוע פוטרה אבו אל היג'א מעבודתה בפנימייה. היא הודתה בעובדות כתב האישום והורשעה בעבירה של תקיפה בנסיבות מחמירות. בהכרעת הדין מסרה הנאשמת כי היא מאוד מצטערת.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
חודשיים עבודות שירות. היכל המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

עורכי דינה, תמי אולמן ושאדי סרוג'י, ביקשו מהשופטת להסתפק בעבודות שירות לתקופה קצרה, מאסר על תנאי ופיצוי נמוך. לטענתם, מדובר במי שעבדה במקום במשך חמש שנים ללא תקלות, והיא עצמה הותקפה מספר פעמים על ידי חוסים. השניים הוסיפו כי לדבריה היא פעלה מתוך תחושת תסכול, חוסר אונים ודחף רגעי, וכי זהו אירוע חריג שאינו משקף דפוס התנהגותי המאפיין אותה.

"מדובר בעבודה מאוד קשה, ובמועד האירוע היא הייתה בחודש התשיעי להריונה - דבר שהייתה לו השפעה", ציינו עורכי הדין. "ההליך המשפטי מהווה עבורה גורם הרתעה משמעותי ורמת הסיכון להישנות עבירות אלימות נמוכה".

השופטת הבכירה אורית קנטור, לשעבר סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, נעתרה לבקשת הסניגורים וגזרה על אבו אל היג'א מאסר של חודשיים, אותו תרצה בעבודות שירות בעמותת לב ח"ש בחיפה המסייעת למעוטי יכולת. בנוסף, גזרה השופטת מאסר על תנאי לתקופה של שישה חודשים למשך שלוש שנים, והורתה על צו מבחן בהיקף של 18 חודשים במסגרתו תשולב אבו אל היג'א בקבוצה טיפולית המיועדת לנשים עוברות חוק.

עוד בוואלה!

דוח הפגיעות בקטינים: יותר מ-50 אלף מקרי התעללות ב-2018

לכתבה המלאה
השופטת אורית קנטור. יואב איתיאל
נעתרה לבקשת הסנגורים. השופטת אורית קנטור/יואב איתיאל

כיום אבו אל היג'א עובדת בסופרמרקט, בנה כבן שנתיים ואמה נכה ונעזרת בכיסא גלגלים. אביה, כאמל דיאב, מרצה 15 שנות מאסר בפועל בגין הריגת שלוש נשים מיפו כשנהג במשאית כבדה תחת השפעת סמים וחצה את צומת פוריידיס באור אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully