וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האכילו ומשכו בכוח": שתי מטפלות הואשמו בהתעללות בפעוטות בחיפה

5.11.2019 / 10:51

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד השתיים, לאחר כחצי שנה שבמהלכה נבחנו הראיות נגדן. בין השאר עולה כי כשהיו לבדן בגן התעללה מטפלת בת 28 גופנית ונפשית בפעוטות בעוד עמיתתה בת ה-45 תקפה כמה מהם במשך יותר משעתיים. הורי הפעוטות: "המדינה לא מפקחת ולא אוכפת"

עריכה: תומר לוי

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שתי מטפלות החשודות בהתעללות ותקיפה של פעוטות בגן שבשכונת נווה שאנן בחיפה. כתב האישום מייחס למטפלת אחת עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי, ולמטפלת השנייה ביצוע של כמה עבירות תקיפה. השתיים הן ספיר כהן, בת 28 מחיפה ומטפלת בת 45 ששמה טרם ניתן לפרסום.

תקרית אחת שתועדה בסרטון, אירעה בחודש מרץ השנה. מעובדות כתב האישום עולה כי ביום ב-29 במרץ בעת שהמטפלות הנאשמות היו לבדן עם תינוקות בני פחות משנה בתינוקיית הגן, התעללה מטפלת אחת גופנית ונפשית בפעוטות, במשך יותר משעתיים, במעשי אלימות מרובים כלפיהם. בכמה מקרים תקפה מטפלת אחרת את הפעוטות.

התיק שהועבר ממשטרת ישראל לפרקליטות המחוז בחודש מאי 2019, מוגש רק עתה, לאחר בחינת חומר הראיות במשך חצי שנה. לאחת הנאשמות נערך שימוע והוחלט על העמדתן של שתי המטפלות לדין.

התינוקת שהגננות במעון התעללו בה בחיפה, 1 באפריל 2019. יואב איתיאל
פיה החבול של אחת הפעוטות שעברו התעללות בגן/יואב איתיאל

מכתב האישום עולה כי כהן הכניסה מוצץ לפיה של אחת הפעוטות, הכתה אותה על פיה וסטרה לה. לאחר מכן ניגשה הנאשמת השנייה אל אותה הפעוטה, כיסתה את פניה באמצעות חיתוך בד והחלה לנענע את הסל קל בו ישבה במהירות ובאגרסיביות, תוך שהיא מצמידה את המוצץ לפיה בכוח.

כעבור כמה דקות השליכה כהן פעוטה אחרת אל הסל-קל, כך שראשה נחבט. גם לפעוטה זו הוצמד חיתול לפיה, תוך נענוע הסל קל במהירות ובאגרסיביות. בהמשך טפחה המטפלת על פניה, הניחה עליה שמיכה ולחצה בחוזקה על ראשה.

שעה לאחר מכן היכתה כהן פעוטה נוספת באמצעות סינר, הרימה אותה ממיטתה והשליכה אותה על מזרן שעל רצפת הגן. בהמשך משכה בשערה, הפכה אותה על גבה והטיחה את ראשה פעמיים במזרן. המטפלת בת ה-45 האכילה את הפעוטה באגרסיביות, תוך שהטתה את ראשה ובסיום השליכה אותה על המזרן כשעמיתתה יושבת סמוך אליהן. שתי המטפלות המשיכו במסכת ההתעללות כלפי שני פעוטות נוספים במשך יותר משעתיים.

עוד בוואלה!

האב הבחין בחבלות בפני התינוקת: שתי מטפלות בגן בחיפה נעצרו

לכתבה המלאה
היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
השליכו פעוטות על מזרן שעל הרצפה באגרסיביות. היכל המשפט בחיפה/אתר רשמי, ללא

אבי, אב לאחד הפעוטות אמר לוואלה! NEWS כי "לנו ההורים לא ברור למה אחת הסייעות יצאה בתקיפה בלבד למרות שיש קטעי וידאו מאד ברורים בהם ניתן לראות שהיא חלק בלתי נפרד מההתעללות. זאת, על פי סרטון שבעצם מתעד רק יום אחד בהתנהלות הגן הזה". הוא הוסיף כי "הפרקליטות עושה לנו עוול כדי לעשות עמה חסד מסיבה שלא ברורה לנו. אנחנו עדיין כואבים, מתוסכלים ומרגישים שהמדינה לא מפקחת ולא אוכפת, והתעשייה של פעוטונים לא מפוקחים היא שערוריה שלצערנו תמשיך להוליד מקרים נוספים כאלה ולבי עם הורי הפעוטות שיהיו הקורבנות הבאים".

עורך הדין שאדי סרוג'י ממשרד עורכת הדין תמי אולמן, המייצג את ספיר כהן, מסר לוואלה! NEWS כי "מדובר במקרים מצערים מאוד, טרם קיבלנו את כל חומר החקירה, ולאחר קבלת הראיות נוכל להגיב בהתאם".

(עדכון ראשון: 10:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully