וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: בכירה בקרטל סמים נהרגה אחרי חילופי אש עם כוחות הביטחון

"לה קטרינה", בת 21, הובילה יחידת חיסול שאחראית למאבק קטלני נגד שוטרים במדינה. במתקפה נגד כוחות הביטחון, היא נורתה ומתה מפצעיה. "הירגעי מותק, המסוק בדרך אלייך", אמרה לה אחד החיילים

עריכה: שאול אדם

מנהיגת קרטל סמים במקסיקו חוסלה במהלך חילופי אש עם כוחות הביטחון. מריה גוודלופ לופס אסקיבל, המכונה "לה קטרינה", הייתה בת 21. היא נהרגה במהלך מתקפה על כוחות הביטחון בעיירה לה בוקנדה שבמרכז מדינת מיצ'ואקן. לפי גורמים רשמיים במדינה, שישה חמושים נתפסו במהלך המתקפה, שבה נפתחה אש לעבר חיילים ושוטרים. באותו מקום נהרגו 13 שוטרים באוקטובר, במארב שבו השתתפה לה קטרינה.

התקרית התרחשה ביום שישי והרשויות לא אישרו את זהותה של ההרוגה, אולם זו נחשפה בתמונות ובסרטונים שפורסמו ברשת. בין היתר, על קעקוע שנמצא על הירך שלה נכתב "קטרינה". לפי הסרטונים, היא נורתה בצווארה וככל הנראה מתה מאובדן דם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיגת הקרטל שנורתה בצוואר פונתה במסוק. מתוך תיעוד הצבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיעוד של הצבא היא נראתה יושבת על הקרקע ומתקשה לנשום. "הירגעי מותק, המסוק בדרך אלייך", אמרה לה אחד החיילים. "הירגעי יקירה, את הולכת להיות בסדר. נסי להחזיק מעמד". בסרטון היא נראתה מפונה על אלקונה ומועלת לתוך מסוק.

נשים כבר החזיקו בעבר בעמדות בכירות בקרטלי הסמים במקסיקו, בתור מלבינות כספים, אולם מעטות פיקו על חוליות התנקשות כמוה. לפי ההערכות, היא הצטרפה לקרטל "חליסקו הדור החדש" ב-2017 כשעברה לחיות עם חבר בארגון.

עוד בוואלה!

נכנס עם שני אקדחים: בן 11 ירה למוות במורה במקסיקו - והתאבד

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד החיילים אמר לה: "נסי להחזיק מעמד". פינוי מנהיגת הקרטל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ששת החמושים שנתפסו במהלך המתקפה על כוחות הביטחון במקסיקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully