וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח המורמונים: טראמפ מפציר במקסיקו לפתוח במלחמה נגד קרטלי הסמים

5.11.2019 / 23:25

לאחר מותם של 9 אזרחים אמריקנים במתקפת החמושים בצפון מקסיקו, טראמפ צייץ כי אם המדינה השכנה זקוקה לסיוע "בטיהור המפלצות", ארה"ב מוכנה לכך. נשיא מקסיקו, לופס אוברדור, אמר כי ידון עם וושינגטון במצב הביטחוני. "לפתוח במלחמה ולמחוק את הקרטלים מפני האדמה"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הפציר היום (שלישי) במקסיקו לפתוח במלחמה נגד קרטלי הסמים, בעקבות מותם של תשעה אזרחים אמריקנים ממוצא מורמוני, בהם שלוש נשים ושישה ילדים, שנהרגו במתקפה בצפון מקסיקו. בין המתים היו שני תאומים בני שמונה חודשים. "זה הזמן של מקסיקו, בעזרת ארצות הברית, לפתוח מלחמה על קרטלי הסמים ולמחוק אותם מעל פני האדמה. אנו רק ממתינים לשיחה מנשיאכם החדש והנפלא", צייץ טראמפ בטוויטר.

"אם מקסיקו צריכה או תבקש סיוע בטיהור המפלצות, ארצות הברית מוכנה לכך, ומסוגלת לעשות את העבודה במהירות וביעילות", אמר. טראמפ הוסיף כי נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, מקדם את סוגית המלחמה בכנופיות המאורגנות, שהלכו והתעצמו עם השנים. "הנשיא החדש והנפלא של מקסיקו הפך את העניין לסוגיה גדולה, אבל הקרטלים הפכו כה גדולים ועוצמתיים שלפעמים אתה זקוק לצבא כדי להביס צבא", אמר.

בעקבות דבריו של טראמפ, נשיא מקסיקו הודיע כי ידון ביום שלישי עם ארצות הברית על הביטחון במדינה. כשנשאל על הצעתו של טראמפ, השיב לופס אוברדור כי יקבל בברכה כל סיוע, אך הוא לא מעוניין שעצמאותה של מקסיקו תיפגע. "אדבר עם הנשיא טראמפ כדי להודות לו על תמיכתו", אמר הנשיא. הוא סייג את דבריו ואמר: "אני לא חושב שאנחנו צריכים התערבות של ממשלה זרה כדי לטפל במקרים האלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיישבו לפני עשרות שנים. בני משפחת לה ברון, שחלקם נרצחו במקסיקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתקפה צפויה להגביר את הלחץ על הנשיא, שיריביו מאשימים אותו בחוסר באסטרטגיה ביטחונית של ממש, במיוחד אחרי הניסיון הכושל ללכוד את בנו של ברון הסמים אל צ'אפו. הוא שוחרר אחרי שחמושים מהקרטל שלו איימו על כוחות הביטחון.

מרחץ הדמים התרחש באזור מרוחק והררי בצפון מקסיקו, שבו קרטל סינלואה היה מעורב בסכסוך. חלק מהקורבנות היו ממשפחת לה ברון, הקשורה לקהילה מורמונית סגורה שהתיישבה במקסיקו לפני כמה עשורים. קורבנות נוספים היו בדרכם לפגוש קרובי משפחה במקסיקו, ואישה אחת הייתה בדרכה לשדה התעופה בפניקס כדי לפגוש את בעלה. לפי שר הביטחון אלפונסו דוראנסו, ייתכן שהם נרצחו אחרי טעות בזיהוי של חברי קרטל. "יש ככל הנראה מלחמה כרגע", אמר קרוב משפחה. "זה נמשך יותר מדי זמן".

המשפחה מסרה כי קבוצה גדולה של שלוש אימהות ו-14 ילדים יצאו בשיירה של מכוניות מהעיר בוויספה שבמדינת המחוז סונורה בדרכה לעיר לה מורה שבמדינת המחוז השכנה צ'יוואווה. ככל הנראה, המתקפה בוצעה על ידי קרטל שפועל באזור שבין שתי המדינות הגובלות בארצות הברית. הרשויות הודיעו על פתיחת חקירה ועל פריסת כוחות ביטחון נוספים באזור.

עוד בוואלה!

בשל טעות בזיהוי: חמושים במקסיקו טבחו בבני קהילה מורמונית

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בחומה הנבנית בגבול מקסיקו באוטיי מסה, קליפורניה, 18 בספטמבר 2019. רויטרס
"זה הזמן לפתוח במלחמה". טרמאפ ברקע חומת הגבול עם מקסיקו/רויטרס

לפי ג'וליאן לה ברון, אחד מבני המשפחה, זה היה "טבח". הוא סיפר כי בת דודתו הייתה בדרך לנמל התעופה יחד עם ארבעה מילדיה. לה ברון, פעיל מקומי הפועל נגד כנופיות הפשע באזור, אמר כי קרובי משפחתו איתרו את המכונית, שהועלה באש על נוסעיה. שתי מכוניות נוספות נמצאו כמה שעות לאחר מכן, עם גופותיהם של שתי נשים ושני ילדים נוספים.

התוקפים ככל הנראה הרגו את כריסטינה לגנפורד ג'ונסון, אחרי שקפצה מהרכב ונופפה בידה כדי להראות שהיא לא מהווה איום. התובעים טוענים שג'ונסון נמצאה ירויה למוות במרחק 15 מטרים מכלי הרכב.

בתה בת השבעה חודשים, פיית' מארי ג'ונסון, נמצאה ללא פגע במושב הרכב. קנדרה מילר, קרובת משפחה, כתבה שנראה שמושב התינוק "הונח על הרצפה על ידי האם שניסתה להגן עליה. היא נתנה את חייה וניסתה להציל את השאר".

אוטובוס בוער אחרי עימותים בין כוחות הביטחון לחמושים בעקבות מעצר בנו של אל צ'אפו, בעיר קוליאקאן, מקסיקו, 17 באוקטובר 2019. רויטרס
האלימות רק גואה. שריפת אוטובוס לאחר מעצר בנו של אל צ'אפו/רויטרס

במרחק לא רב משם, דונה ריי לנגפורד בת ה-43 נהרגה במושב הקדמי עם אדם נוסף, ליד גופותיהם של שני ילדיה, בני 11 ושנתיים. שמונה ילדים ונערים נמצאו בחיים, אחרי שנמלטו מכלי הרכב והסתתרו, אך לפחות חמישה מהם סבלו מפצעי ירי או מפציעות אחרות.

יותר מ-250 אלף מקרי רצח תועדו במקסיקו מאז תחילת המלחמה בקרטלי הסמים ב-2006. שיעור מקרי הרצח בדרך לשבור שיא נוסף השנה. מקסיקו גייסה את צבאה למלחמה נגד הקרטלים, אך למרות מעצריהם והריגתם של אנשי קרטל מובילים, הפעולה הנרחבת לא הצליחה למגר את תופעת הסחר בסמים והאלימות. למעשה, המהלך הוביל לקורבנות רבים יותר ככל שכנופיות העבריינים נלחמו בינם לבין עצמם.

(עדכון ראשון: 19:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully