וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקיפה פחדנית ומרושעת": 14 שוטרים חוסלו במקסיקו

השוטרים נורו למוות במארב חמושים במדינת מיצ'ואקאן שבמערב המדינה, כשרכבי הסיור שלהם נמצאו שרופים. על פי החשד, מדובר במתקפה של קרטל הסמים חליסקו, מהאכזריים ביותר במקסיקו. מחוקק בכיר: "אף תקיפת שוטר לא תעבור ללא ענישה"

14 שוטרים נהרגו ורכבי משטרה נשרפו במדינת מיצ'ואקאן שבמערב מקסיקו. 15 באוקטובר 2019. רויטרס
רכבי סיור שרופים בעיר אל אגואחה. היום/רויטרס

14 שוטרים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו הלילה (שלישי) במארב של חמושים במדינת מיצ'ואקאן שבמערב מקסיקו. בהצהרה שמסרו הרשויות במדינה, תואר כי השוטרים הגיעו לבית בעיירה אל אגואחה ו"כמה אנשים חמושים פתחו לעברם באש". מדובר בפגיעה המשמעותית ביותר בכוחות הביטחון מאז כניסתו של הנשיא, אנדרס מנואל לופס אוברדור, לתפקיד.

האירוע התרחש בשעות הצהריים בשעון מקסיקו, ולאחר התקיפה נמצאו בזירה רכבי סיור שרופים בכניסה לעיר וסביבם מאות ארגזי תחמושת. בהמשך פורסמו בכלי התקשורת המקסיקנים תמונות גופות השוטרים כמו גם שלטים שנתלו לצדן המציינים את שם הקרטל - חליסקו.

סילבנו אוראלוס קונחו, מחוקק ממפלגת השלטון הדמוקרטית אמר: "אף תקיפת שוטר לא תעבור ללא ענישה וזו הייתה תקיפה פחדנית ומרושעת". המשרד לביטחון הציבור גינה את התקיפה בחשבון הטוויטר, באזור בו התרחשו לאחרונה מקרי אלימות רבים בין קרטלי סמים.

14 שוטרים נהרגו ורכבי משטרה נשרפו במדינת מיצ'ואקאן שבמערב מקסיקו. 15 באוקטובר 2019. רויטרס
זירת האירוע באל אגאוחה, היום/רויטרס

לאור התקרית האלימה, אזרחים בחרו להסתגר בבתיהם והרחובות בעיר התרוקנו מאנשים. לאחר התקיפה, האזור המכונה "אדמה חמה" אויש בשוטרים פדרליים כמו גם בכוחות ביטחון נוספים שחסמו את האזור לטובת חיפוש אחר החשודים.

מיצ'ואקאן, המדינה בעלת אזור הגידול המשמעותי לאבוקדו במקסיקו, סובלת מהתגברות מקרי האלימות בין קרטלים, המזכירים את מלחמות קרטלי הסמים בין השנים 2006 ו-2012. הקרבות בין הכנופיות היריבות הפכו את המדינה לאחת המדממות ביותר במקסיקו.

גופות של קורבנות קרטל הסמים חליסקו תלויות בגשר בעיר אורואפן, מקסיקו, 8 באוגוסט 2019. אתר רשמי
גופות קורבנות קרטל תלויות מתחת לגשר. אורואפן, אוגוסט/אתר רשמי

באוגוסט האחרון, מצאה המשטרה המקומית בעיר אורואפן 19 גופות מושחתות, כשתשע מתוכן נתלו מגשר ערומים למחצה, ולפחות עשר גופות בותרו. הטבח אירע בעיר השוכנת כ-400 קילומטרים מערבית למקסיקו סיטי ונקשר גם הוא לפעילות הקרטל חליסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully