וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה באקוודור הסתיימה: הממשלה הגיעה לפשרה עם המפגינים

14.10.2019 / 17:15

נשיא אקוודור מורנו הסכים לבטל את הקיצוצים ולנסח חוק חדש ש"יותאם לצרכי השכבות החלשות". המפגינים חגגו ברחובות בעקבות ההחלטה. מזכיר הממשלה: "פשרה היא לא הפסד"

צילום: רויטרס

נשיא אקוודור לנין מורנו הודיע היום (שני) כי הוא הגיע להסכמות עם מנהיגי המחאה שפרצה בשל הקיצוץ בסבסוד מחירי הדלק. ההפגנות, שהידרדרו למהומות אלימות ברחובות, הביאו לאכיפה של עוצר כללי בבירה קיטו והעברת הממשלה לעיר סמוכה.

לפי ההבנות שהושגו בין מורנו לבין מובילי המחאה, רובם מקבוצות ילידים, הקיצוץ בסבסוד מחירי הדלק יבוטל ובמקומו ייכנסו לתוקף צעדים שיסייעו לשכבות החלשות. בתמורה, הסכימו המנהיגים להורות על הפסקת המחאה שבמהלכה השליכו מפגינים בקבוקי תבערה ואבנים לעבר מבני ציבור בבירה, פשטו והשחיתו אותם.

בעקבות ההודעה על הפשרה, שנמסרה על ידי המתווך ונציג האו"ם באקוודור ארנאוד פראל, זיקוקים נורו מעל קיטו ומכוניות צפרו ברחובות. "נמצא פתרון שהביא שלום למדינה", כתב מורנו בחשבון הטוויטר שלו. "הממשלה תחליף את צו 883 בצו חדש ובו מנגנונים להעברת משאבים ישירות לאנשים שזקוקים להם ביותר".

תושבי הבירה קיטו חוגגים את הפשרה בין הממלשה למפגינים באקוודור, 14 באוקטובר 2019. רויטרס
"נמצא פתרון שהביא שלום למדינה". אזרחים חוגגים בקיטו בעקבות ההודעה על פשרה/רויטרס

החוק החדש טרם נכתב ולא ידוע מתי ייכנס לתוקף. מזכיר הממשלה באקוודור, חואן סבסטיאן רולדאן, אמר כי שני הצדדים מתכננים להמשיך בשיחות ולברר את הפרטים הנדרשים לשם ניסוח החוק. "להתפשר זה לא להפסיד", אמר רולדאן בשידור והוסיף כי "ההסכם הזה מסיים את המחאות והפעולות ברחבי אקוודור". מוקדם יותר במהלך יום ראשון ביום ה-12 למחאה, נמשכו העימותים בין כוחות הצבא לאזרחים שהפרו את העוצר שהטיל מורנו על הבירה

הקיצוץ שהוביל מורנו נועד לחסוך כ-1.5 מיליארד דולר בשנה מתקציב אקוודור ולצד רפורמות מס, הממשלה צפתה רווחים של עד 2.27 מיליארד דולר. חלקים נוספים ברפורמה כללו את פיטוריהם של חלק מעובדי המדינה וצמצום הגירעון, שנאמד השנה ב-3.6 מיליארד דולר, לפחות ממיליארד ב-2020. המדינה מתכננת גם לעזוב את קרטל מדינות המייצאות נפט (OPEC) כדי לשאוב יותר נפט ולהגדיל את רווחיה.

עוד בוואלה!

הכורדים בסוריה חוששים מרצח עם: "ארדואן הוא כמו היטלר, טראמפ בגד"

לכתבה המלאה
תושבי הבירה קיטו חוגגים את הפשרה בין הממלשה למפגינים באקוודור, 14 באוקטובר 2019. רויטרס
חוק חדש עוד לא נכנס לתוקף. חגיגות ברחבוות הבירה קיטו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully