וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באקוודור: העליון אישר נישואים חד-מיניים

ברוב של חמישה מול ארבעה שופטים, התקבל פסק הדין המחייב את הרשויות במדינה הקתולית. זאת אחרי עתירה של זוגות חד-מיניים שטענו לאפליה. "מותק, אני אוהב אותך", אמר אחד העותרים לבן זוגו. "צעד אייקוני"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון באקוודור אישר נישואים חד-מיניים בהחלטה יוצאת דופן במדינה הקתולית והמסורתית. ההצבעה, שנערכה אתמול (רביעי) בנוכחות תשעה חברים בבית הדין, הגיעה בעקבות עתירה של שני זוגות בני אותו מין שדרשו מהמדינה לאפשר להם להתחתן. חמישה מהשופטים הצביעו בעד בטענה כי על כולם להיות שווים, וארבעת האחרים כי על הנושא לעלות לדיון בפרלמנט במדינה.

הפסיקה באקוודור באה בעקבות החלטת בית הדין הבין-אמריקני לזכויות אדם, שקבע כי מדינות צריכות להעניק לזוגות חד-מיניים את הזכות להתחתן, כמו גם לאור שינוי מדיניות של מדינות רבות בנושא. נישואים חד-מיניים אושרו כבר בכמה מדינות דרום אמריקניות, בהן ארגנטינה, ברזיל, קולומביה ואורגוואי.

לקריאה נוספת:
הראשונה באסיה? משאל עם בטייוואן על אישור נישואים חד-מיניים
נשיא אקוודור: אסאנג' הפך את השגרירות למרכז ריגול

חגיגות מחוץ לבית המשפט בקיטו, אקודר אודות ההחלטה לאפשר נישואים חד מינים במדינה 12 ביוני 2019. AP
חגיגות מחוץ לבית המשפט בבירה אחרי הפסיקה, אתמול/AP

אחת התביעות הוגשה בשנה שעברה על ידי אפריין סוריה וחבייר בנאלקאזר, שהם בני זוג כבר 12 שנה. "אני רוצה לומר שלום לחבייר, שנמצא עכשיו בגוויאקיל - מותק, אני אוהב אותך", אמר סוריה לעיתונאים בבירה קיטו, שם נערכה ההצבעה בדיון סגור.

סוריה, העומד בראש התנועה לזכויות לקהילה הגאה באקוודור, קרא להומואים להפסיק להסתתר ו"להנות מהאושר שמגיע מהשוויון, כמו כל אחד אחד". התנועה בירכה על ההחלטה וכינתה אותו "צעד אייקוני". בן זוגו, בנאלקאזר, אמר לסוכנות הידיעות EFE כי הוא "מתרגש, אחרי מאבק ארוך".

בעקבות הפסיקה פרצו חגיגות בכמה ערים במדינה. "זה אומר שאקוודור היא שוויונית יותר, ומכירה כי זכויות אדם חייבות להינתן לכל האנשים, ללא אפליה", אמר עו"ד כריסטיאן פאולה מארגון "פאטקה", שייצג כמה זוגות חד מיניים שרצו להתחתן.

נשיא בית המשפט העליון של אקוודור לשעבר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החלטות בית המשפט החוקתי הנן "הכרחיות ומחייבות", והרשויות במדינה מחויבות לציית להן.

עוד באותו נושא

בהחלטה היסטורית: בוטסואנה ביטלה את האיסור על יחסים חד-מיניים

לכתבה המלאה
חגיגות מחוץ לבית המשפט בקיטו, אקודר אודות ההחלטה לאפשר נישואים חד מינים במדינה 12 ביוני 2019. AP
המונים חוגגים את החלטת בית המשפט העליון באקוודור, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully