וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות בזיהוי: חמושים במקסיקו טבחו בבני קהילה מורמונית

חברי קרטל תקפו שיירה של אימהות וילדים ממשפת לה ברון, שהתיישבה במקסיקו לפני כמה עשרות שנים. לפחות שלוש נשים ושישה ילדים נהרגו, חלקם נשרפו בחיים. ככל הנראה, הם נרצחו בשוגג. טראמפ: "נסייע למקסיקו בטיהור המפלצות, אם תבקש"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

לפחות תשעה אזרחים אמריקנים, בהם שלוש נשים ושישה ילדים, נהרגו במתקפה בצפון מקסיקו, ככל הנראה על ידי אנשי קרטל חמושים - כך אמרו היום (שלישי) בני משפחה. הקורבנות היו ממשפחת לה ברון, הקשורה לקהילה מורמונית סגורה שהתיישבה במקסיקו לפני כמה עשורים. לפי דיווחים מקומיים, ייתכן שהם נרצחו אחרי טעות בזיהוי של חברי הקרטל.

המשפחה מסרה כי קבוצה גדולה של שלוש אימהות ו-14 ילדים יצאו בשיירה של מכוניות מהעיר בוויספה שבמדינת המחוז סונורה בדרכה לעיר לה מורה שבמדינת המחוז השכנה צ'יוואווה. ככל הנראה, המתקפה בוצעה על ידי קרטל שפועל באזור שבין שתי המדינות הגובלות בארצות הברית. ממשלות המחוז בהן הודיעו יחד על פתיחת חקירה ועל פריסת כוחות ביטחון נוספים באזור. הרשויות טרם מסרו את מספר ההרוגים הרשמי.

לפי ג'וליאן לה ברון, אחד מבני המשפחה, זה היה "טבח". הוא סיפר כי בת דודתו הייתה בדרך לנמל התעופה יחד עם ארבעה מילדיה. לה ברון, פעיל מקומי הפועל נגד כנופיות הפשע באזור, אמר כי קרובי משפחתו איתרו את המכונית, שהועלה באש על נוסעיה. שתי מכוניות נוספות נמצאו כמה שעות לאחר מכן, עם גופותיהם של שתי נשים ושני ילדים נוספים.

לדבריו, לפחות חמישה ילדים נוספים, שאחד מהם נורה ונפצע, הצליחו להימלט ולהגיע הביתה. ילדה נוספת נעדרת אחרי שרצה אל תוך היער כדי להסתתר. אחיו של ג'וליאן, בנג'מין, הקים ארגון פשע מקומי, ונרצח ב-2009.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקהילה התיישבה במקסיקו לפני עשרות שנים. בני משפחת לה ברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתקפה צפויה להגביר את הלחץ על הנשיא השמאלי אנדרס מנואל לופס אוברדור, שמיישם מדיניות המתנגדת לעימותים עם הקרטלים. יריביו מאשימים אותו בחוסר באסטרטגיה ביטחונית של ממש, במיוחד אחרי הניסיון הכושל ללכוד את בנו של ברון הסמים אל צ'אפו. הוא שוחרר אחרי שחמושים מהקרטל שלו איימו על כוחות הביטחון.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ בעקבות האירוע כי הרבה אמריקנים נהדרים, ובהם ילדים צעירים, נהרגו לאחר שנתפסו על ידי קרטלי הסמים. "אם מקסיקו צריכה או תבקש סיוע בטיהור המפלצות, ארצות הברית מוכנה לכך, ומסוגלת לעשות את העבודה במהירות וביעילות", אמר טראמפ, "הנשיא החדש והנפלא של מקסיקו הפך את העניין לסוגיה גדולה, אבל הקרטלים הפכו כה גדולים ועוצמתיים שלפעמים אתה זקוק לצבא כדי להביס צבא", הוסיף.

יותר מ-250 אלף מקרי רצח תועדו במקסיקו מאז תחילת המלחמה בקרטלי הסמים ב-2006. שיעור מקרי הרצח בדרך לשבור שיא נוסף השנה.

(עדכון ראשון: 10:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully