וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת מקסיקו פרסמה תיעוד מניסיון המעצר הכושל של בנו של אל צ'אפו

31.10.2019 / 13:32

אחרי הביקורת הרבה שספגה על כך שאפשרה לבנו של ראש קרטל הסמים הכלוא לחמוק ממעצר, חשפה הממשלה את הרגעים הדרמטיים מהאירוע. "אני לא רוצה בלאגן", אמר גוזמן הצעיר לאחיו, אך זה סירב להישמע ואנשיו כיתרו את המתחם עד שהמשטרה נסוגה

מעצרו של בנו של אל צ'אפו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ממשלת מקסיקו פרסמה אתמול (רביעי) תיעוד דרמטי מהרגע שבו הצליחו כוחות הביטחון ללכוד לזמן קצר את בנו של ברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן - אובידיו גוזמן - בן ה-28 מוקדם יותר החודש, לפני ששחררו אותו במטרה להימנע משפיכות דמים.

"אני לא רוצה בלאגן, בבקשה", נשמע אובידיו גוזמן אומר בסרטון לאחיו בשיחת טלפון, כשהוא קורא לו לסגת, עם כיתור הבית על ידי חמושים של הקרטל.

בזמן שהנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדור צופה מהצד, גורמי ביטחון בכירים הראו את תיעוד התקרית, שהתרחשה ב-17 באוקטובר, שלב אחר שלב. הממשלה הורתה על שחרורו של גוזמן, שנלכד בעיר קוליאקן, בשל האיומים מצד החמושים נגד הציבור וקרוביהם של כוחות הביטחון. המהלך הוביל לביקורת על הנשיא השמאלי, שהואשם בכך שהוא מעודד את ארגוני הפשיעה לסחוט את הממשלה. עם זאת, הוא אמר כי הצלת חיי אדם חשובה יותר.

"מה שהיה יכול להפוך לזירת מלחמה ולשפיכות דמים של חפים מפשע נפתר לטובת החזרה לשלום והגנה על האוכלוסייה", אמר שר הביטחון אלפונסו דוראזו במהלך התדרוך. לאחר מכן, שר ההגנה לואיס קרסנסיו סנדובל הריץ סרטון שצולם מקסדה של כוחות המשטרה הצבאית שהיו במתחם המגורים של גוזמן בסמוך למרכז העיר שבמדינת סינלואה.

מעצרו הדרמטי של אובידיו גוזמן בן ה-28, בנו של ברון הסמים חואקין "אל צ'אפו" גוזמן. AP
מתוך תיעוד מעצרו של אובידיו גוזמן/AP

בסרטון נראו שוטרים לבושים בשחור כשמסכות לפניהם, תוך שהם מתקדמים עם רוביהם ומקיפים את המתחם. אחד כרע על ברכו, כשהרובה שלו דרוך. קולות ירי נשמעו ברקע, ושניות לאחר מכן נפתחה דלת שממנה יצאה אישה צעירה עם ידיה מורמות.

"היי, היי, צא החוצה! צא החוצה אובידיו", נשמעו השוטרים צועקים. "הישאר רגוע, הישאר רגוע".

מאחורי האישה, נראה גוזמן הצנום כשלראשו כובע בייסבול. לאחר מכן, הוא הגיח החוצה, הרים את ידיו לרגע ואחז בכובע שלו. במשך כמה שניות, השוטרים העמידו אותו נגד הקיר. עד שהמצלמה שבה אליו, גוזמן כבר התיישר והחל לדבר בטלפון הסלולרי.

"עצור הכול, תקשיב, עצור הכול, אני נכנעתי" אמר גוזמן, בזמן שהשוטרים מסתכלים. "תגיד להם לסגת, אני לא רוצה בלגאן, בבקשה".

סנדובל אמר שהשיחה הייתה לאחיו של גוזמן, שהשיב כי הוא לא יעצור. "הוא אפילו איים על אנשי צבא ומשפחותיהם", אמר השר.

החמושים של הקרטל כיתרו את המתחם וניהלו חילופי אש והציבו מתרסים בוערים ברחבי העיר, מה שיצר תבהלה רבה. בהמשך היום, נסוגו הכוחות מהמקום ללא גוזמן.

עוד בוואלה!

סירב להיכנע ללחץ חיזבאללה: מאחורי הקלעים של התפטרות חרירי

לכתבה המלאה
רכב בוער אחרי עימותים בין כוחות הביטחון לחמושים בעקבות מעצר בנו של אל צ'אפו, בעיר קוליאקאן, מקסיקו, 18 באוקטובר 2019. רויטרס
רכב בוער לאחר העימותים בין כוחות הביטחון לחמושים בשל מעצר בנו של אל צ'אפו/רויטרס

במשך למעלה משעה סיפר סנדובל את השתלשלות האירועים, מהרגע בו תובעים אמריקניים קראו למעצרו של אובידיו, ועד לפשיטה שהביאה למעצרו. תמונות אוויריות של העיר קוליאקן הציג את מיקומם של כוחות הביטחון והראה היכן פרצו העימותים. בכמה קטעים נראית שיירת משאיות על גשר ועליה חמושים, וכן שני אוטובוסים מלאי נוסעים עליו השתלטו חברי הקרטל בכדי לחסום את הדרך בפני כוחות הביטחון. בסרטון נוסף, נראה איש ביטחון מוטל מדמם בבגאז' של טנדר, כרגליו מרוסקות.

"אל צ'אפו" הוביל במשך עשרות שנים את קרטל הסינלואה החזק, ונמלט פעמיים מהכלא לפני שנעצר והוסגר לארצות הברית, שם נמצא בפברואר האחרון אשם בהברחת טונות של סמים ונידון למאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully