וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח שני בתוך יומיים: האלימות המתגברת מטלטלת את מקסיקו

16.10.2019 / 16:16

אחרי ש-13 שוטרים נרצחו במארב של קרטל סמים, 15 בני אדם - בהם חייל - נהרגו בחילופי אש בין כוחות הביטחון לאזרחים חמושים. הנשיא, שהבטיח למגר את מעשי הרצח, מאשים את הממשלים הקודמים. "אני אופטימי שנשיג שלום"

עריכה: אסף דרורי

15 בני אדם נהרגו בחילופי אש בין כוחות הביטחון לאזרחים חמושים בצפון-מערב מקסיקו - כך אמרו הרשויות במדינת המחוז גררו. התקרית הקטלנית היא השנייה בתוך יומיים שפוקדת את מקסיקו, שנשיאה אנדרס מנואל לופס אוברדור האשים את הממשלים הקודמים באחריות לאלימות הבלתי-פוסקת במדינה.

דובר שירותי הביטחון במדינת גררו, רוברטו אלברז, אמר כי 14 אזרחים וחייל נהרגו בחילופי האש בטפוצ'יקה, הסמוכה לעיר איגואלה הידועה לשמצה בעקבות היעלמותם של 43 סטודנטים ב-2014. בתמונה מהזירה נראו שני אזרחים מתים, אחד מהם תלוי מצדו של כלי רכב שוחרר בכדורים בזמן שכוחות הביטחון מסיירים באזור.

כוחות הביטחון מסיירים בכביש אחרי ששוטרים נרצחו במארב של קרטל סמים באל אגוואחה במקסיקו ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון של מקסיקו מסיירים באזור רצח השוטרים, במערב המדינה/רויטרס

מעשי הטבח האחרונים צפויים להגביר את הלחץ על הנשיא לטפל בבעיה, שאותה הבטיח לפתור כשכנכס לתפקידו בדצמבר. גררו ומיצ'ואקן הן שתיים מהמדינות האלימות ביותר במקסיקו, שבה נאבקים קרטלי הסמים על נתיבי ההברחה לאוקיינוס השקט ולפנים המדינה. שיעורי הרצח במקסיקו צפויים לשבור את השיא שנקבע רק בשנה שעברה.

אתמול נהרגו 13 שוטרים על ידי חברי קרטל במדינה השכנה מיצ'ואקן. הנשיא השמאלי אמר כי המארב שהוצב לשוטרים היה "מצער מאוד", אולם הבטיח כי מחויבותו להשקעות כספיות נוספות בביטחון ובמאבק בשורשי האלימות תשתלם בסופו של דבר. "אני אופטימי שנשיג שלום, אנחנו מחויבים לחלוטין לבעיה, אבל הם (הממשלים קודמים), אפשרו לה לגדול", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים. הצבא שלח כ-80 חיילים ומסוק לאזור בעקבות הטבח.

עוד בוואלה!

המחאה באקוודור הסתיימה: הממשלה הגיעה לפשרה עם המפגינים

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון מסיירים בכביש אחרי ששוטרים נרצחו במארב של קרטל סמים באל אגוואחה במקסיקו ב-14 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון של מקסיקו מסיירים באזור רצח השוטרים, במערב המדינה/רויטרס
נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי ב-7 ביוני 2019. רויטרס
מאשים את הממשלים הקודמים. לופס אוברדור/רויטרס

היעלמותם של עשרות הסטודנטים לחינוך ב-26 בספטמבר 2014 עלתה לכותרות ברחבי העולם, והפרשה פגעה במוניטין של הנשיא הקודם אנריקה פנה נייטו וחיזקה את השמאל בראשותו של לופס אוברדור. הממשל הקודם אמר שכנופיית סמים הרגה ושרפה את הסטודנטים, אולם החוקרים הצליחו עד היום לזהות את שרידיו של רק אחד מהנעדרים.

אחרי שנכנס לתפקידו, הקים לופס אוברדור כוח משמר לאומי שאמור להיאבק באלימות במדינה. עם זאת, רבים מאנשי הכוח נפרסו במקום זאת לאורך גבולותיה של מקסיקו, על מנת לרצות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאיים להטיל מכסים על מקסיקו אם הנשיא לא יפחית את זרם ההגירה ממרכז אמריקה לארצות הברית.

14 שוטרים נהרגו ורכבי משטרה נשרפו במדינת מיצ'ואקאן שבמערב מקסיקו. 15 באוקטובר 2019. רויטרס
שריפת רכב משטרה במיצ'ואקן, במערב מקסיקו/רויטרס
14 שוטרים נהרגו ורכבי משטרה נשרפו במדינת מיצ'ואקאן שבמערב מקסיקו. 15 באוקטובר 2019. רויטרס
שוטרים במיצ'ואקן, במערב מקסיקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully