וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של עשור: ארה"ב עצרה כמיליון מהגרים בגבול מקסיקו בשנה האחרונה

ברקע מדיניות בלימת ההגירה של ממשל טראמפ, מספר העצורים בגבול הדרומי שובר שיאים. עם זאת, מאמציו של הנשיא הובילו לצניחה במעצר המהגרים רק בשלושת החודשים האחרונים. מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות הבהיר: "מתייחסים לסוגיה כמשבר אזורי"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארצות הברית עצרה יותר ממיליון מהגרים בגבול מקסיקו בשנה האחרונה - כך הודיע אתמול (שלישי) מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות מארק מורגן. לדבריו, בשנה החולפת נשבר שיא המעצרים של העשור האחרון.

זאת ברקע מדיניות בלימת ההגירה הבלתי חוקית של הנשיא דונלד טראמפ, שהחלה לתת את אותותיה רק בשלושת החודשים האחרונים והובילה לצניחה במספר המהגרים. בחודש שעבר נעצרו בגבול קצת יותר מ-52 אלף בני אדם, לעומת 144 אלף בחודש מאי.

מהגרים ממתינים להגשת בקשה למקלט בגבול ארצות הברית-מקסיקו, 8 באוקטובר 2019. רויטרס
רובם מסתננים לארה"ב לפני השימוע בבקשת המקלט. מהגרים בגבול מקסיקו/רויטרס

גל ההגירה מגיע בעיקר ממרכז אמריקה, שם מתמודדים האזרחים עם עוני ואלימות. המהגרים לרוב מתקדמים למקסיקו בקבוצות גדולות ומשפחות ומנסים לחצות את הגבול לארצות הברית ולהסגיר עצמם כמבקשי מקלט. בשלב זה עליהם להמתין לשימוע בעניין בקשתם, אך רובם מסתננים לתוך ארצות הברית בתקווה להתיישב.

ממשל טראמפ הגביר את המאמצים למנוע את ההגירה ההמונית מהונדורס, גוואטמלה ואל סלבדור. בבית הלבן ביקשו ממקסיקו לסכל את חצייתם של המהגרים, ולדרוש מהם להגיש את בקשת המקלט במולדותיהם לפני כניסתם. הממשל הורה על גירוש מבקשי מקלט חזרה למקסיקו וכעת נלחם בצו המניעה שהוגש לבית המשפט נגד יישום ההחלטה.

"הסוכנות ממשיכה לשתף פעולה עם שותפותיה - בייחוד מקסיקו, אל סלבדור, גוואטמלה והונדורס - כדי לטפל בסוגיה כמשבר אזורי", אמר מורגן.

עוד בוואלה!

הוא העדיף לחכות

לכתבה המלאה
חומה בגבול ארצות הברית-מקסיקו באזור ריו גרנדה, 7 באוקטובר 2019. רויטרס
הבנייה במימון תקציב מחלקת המדינה. חומה בגבול ארה"ב-מקסיקו/רויטרס

מלבד הגבלת יכולתם של המהגרים להגיש בקשות למקלט, הבית הלבן פועל לקידום הקמת חומה לאורך 3,200 ק"מ של הגבול. לאחר שהקונגרס סירב לתקצב את הבנייה, כל כספי מחלקת ההגנה שיועדו לתכניות אחרות הוסטו לטובת הפרויקט.

מורגן ציין כי 114 ק"מ מהחומה כבר נבנו, והשלמתם של 724 ק"מ נוספים תסתיים בסוף 2020. "זה תהליך קשה", הסביר. "חייבים לקבל את השטח ורכישת השטח היא דבר קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully