וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בארה"ב אישר להגביל כניסת מהגרים למדינה

12.9.2019 / 12:25

בניצחון, לפחות זמני, למדיניות טראמפ, בית המשפט קבע כי החוק הדורש מרוב המהגרים לבקש מקלט במדינה שדרכה הגיעו לארה"ב יכול להיכנס לתוקף. זאת בזמן שהדיונים המשפטיים בערכאות נמוכות יותר נמשכים. "אנחנו מקווים שננצח בסוף", אמרו ארגוני זכויות אדם

צילום: רויטרס

בית המשפט העליון של ארצות הברית אישר הלילה (רביעי) את בקשת הממשל לאכוף באופן מלא את התקנה המצמצמת את יכולתם של מהגרים לבקש מקלט. בית המשפט קבע כי החוק, שדורש מרוב המהגרים הרוצים לבקש מקלט לחפש אותו קודם כל במדינה שדרכה הם הגיעו לארצות הברית, יכול להיכנס לתוקף בזמן שהדיונים המשפטיים נמשכים. בין תשעת השופטים, סוניה סוטומייר ורות' גינזבורג הליברליות התנגדו.

הפסיקה מהווה ניצחון למדיניות ההגירה של הנשיא דונלד טראמפ, בזמן שחלקים נרחבים ממנה הושעו על ידי בתי משפט בערכאות נמוכות יותר, לקראת הבחירות לכהונה שנייה ב-2020. "ניצחו גדול בבית המשפט העליון של ארצות הברית לגבול על מקלט", כתב טראמפ בטוויטר. בהמשך הוא כתב כי הוא שוחח בטלפון עם נשיא מקסיקו אנדראס מנואל לופס אוברדור על המצב בגבול, שלדבריו משתפר חרף המהלכים של הדמוקרטים לסכל זאת בקונגרס.

האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות (ACLU) וארגוני זכויות אדם אחרים שערערו על מדיניות הממשל אמרו כי זאת הפרה של חוק ההגירה והאשימו את הממשל בכך שלא פעל לפי ההליך החוקי הנכון עם פרסום התקנה, שנחשפה ב-15 ביולי.

מהגרים בגבול מקסיקו שמבקשים לעבור את הגבול לארה"ב. רויטרס
מהגרים ממתינים בגבול מקסיקו-ארה"ב/רויטרס

שמונה ימים לאחר מכן, השופט המחוזי ג'ון טיגר מקליפורניה פרסם צו המשהה את התקנה בכל רחבי המדינה. אז, החל פינג פונג בינו לבין בית המשפט הפדרלי לערעורים של הסבב התשיעי, שאפשר לצו להיכנס לתוקף בטקסס ובניו מקסיקו. ביום שני טיגר הוציא צו חדש, ששוב התהפך על ידי בית המשפט לערעורים למחרת. בית המשפט יאפשר למגבלות להישאר במקומן עד שחוקיותן תיקבע במשפט.

"זהו רק צעד זמני, ואנחנו מקווים שננצח בסוף היום", אמר התובע של ACLU לי גלרנט. "חייהן של אלפי משפחות מוטלות על הכף".

החוק ימנע כמעט מכל המשפחות והאנשים הבודדים שמגיעים ממדינות מרכז אמריקה כמו אל סלבדור, הונדורס וגואטמלה מלהיכנס לארצות הברית ולבקש מקלט דרך מקסיקו. החוק לא יפגע בהגנות על אזרחי מקסיקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הוגן גידליי, דובר מטעם הבית הלבן, אמר כי ממשל טראמפ "מרוצה" מהחלטה, שלדבריו דחתה את הפסיקה "המוטעית" בערכאה הנמוכה יותר. בממשל טוענים שהפסיקה של השופט בקליפורניה התערבה בסמכותו ליישם את מדיניות הגירה שלו. הממשל טוענן כי התקנה תסנן את מבקשי המקלט שסיכוייהם להצליח נמוכים ותרתיע את אלו שאינם "בעלי צורך אמיתי לבקש מקלט לעשות את המסע המפרך ובעל הסכנות ממרכז אמריקה לארצות הברית".

עם זאת, יו"ר ועדת המשפט בבית הנבחרים הדמוקרטי ג'רולד נדלר, וזו לופרגן, ראש ועדת תת-הוועדה להגירה, הביעו את אכזבתם מהפסיקה של העליון. "חיים יאבדו", הם מסרו בהצהרה. "התוצאה תהיה שאלו שנמלטים מרדיפה יסולקו ממפתן הדלת שלנו ושהמשבר ההומניטרי באזור רק יחריף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully