וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של טראמפ להגירה ממקסיקו: "לירות ברגלי מהגרים בגבול"

בניו יורק טיימס דווח כי הנשיא העלה בשיחה סגורה מגוון רעיונות שימנעו את כניסת שטף המהגרים מהדרום. יועציו סיפרו כי הציע להקיף את החומה בתעלה שורצת נחשים ותנינים ולהקים גדר חשמלית עם דוקרנים שיפגעו במקסיקנים שינסו לחצות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בשיחה סגורה שנערכה בחודש מרץ האחרון בנושא ההגירה ממקסיקו, הציע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לירות ברגלי מהגרים כדי להאט אותם - כך דווח אתמול (שלישי) ב"ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, הנשיא שוחח לא פעם על הקמת חומה בין שתי המדינות שתהיה מוקפת בתעלת מים ובה נחשים או תנינים ואף ביקש מעוזריו לבחון את עלות יישום הרעיון. כמו כן, הוא רצה גדר חשמלית כשבקצה יוצבו דוקרנים שיוכלו לחדור לגוף המהגרים.

אחרי שהעלה באופן פומבי כי חיילים יפתחו בירי לעבר מהגרים שיידו אבנים, עוזריו הבהירו לא כי מדובר בפעולה לא חוקית והוא נסוג מאמירתו. על פי הדיווח, מאוחר יותר בפגישה הוא הציע לירות ברגליהם. "הנשיא היה מתוסכל ואני חושב שהוא לקח את הרגע הזה ללחוץ על כפתור האתחול", סיפר תומס הומאן, ששימש כיועצו של טראמפ להגירה ואכיפה. "הנשיא רצה שזה ייפתר במהירות".

כיום, כשהנשיא מוקף ביועצים שחוששים להתנגד לו, איומו לסגור את המדינה מפני שטף המהגרים נותר תלוי באוויר. בריאיון לניו יורק טיימס מוקדם יותר השנה, אמר טראמפ כי "יש לי כוח מוחלט לסגור את הגבול".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 30 בספטמבר 2019. רויטרס
רצה גדר שתדקור את המהגרים. טראמפ/רויטרס

באותו אחר הצהריים בחדר הסגלגל הפגישה שתוכננה לארוך חצי שעה נמשכה יותר משעתיים, בעוד אנשי הצוות של הנשיא ניסו להרגיע אותו. "אתם גורמים לי להיראות כמו אידיוט!", צעק טראמפ. "אני מנהל את זה. זאת הסוגיה שלי".

בין הנוכחים בחדר היו המזכירה לביטחון המולדת לשעבר קירסטן נילסן, שר החוץ מייק פומפאו, מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות לשעבר קווין מקאלינן והיועץ לשעבר סטיבן מילר - שתמך במדיניותו של הנשיא. כמו כן, גם ראש הסגל מייק מולבני וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר נמצאו בפגישה.

עוד בוואלה!

לאחר ההודעה על חידוש השיחות: צפון קוריאה שיגרה טילים לעבר יפן

לכתבה המלאה
מקסיקנים בגבול סנטה-פה נמלטים מאלימות מקומית וממתינים למקלט אמריקני. ב-1 באוקטובר 2019. רויטרס
מהגרים בגבול מקסיקו, אתמול/רויטרס

לאחר חילוקי דעות ממושכים עם נילסן, שהביעה את התנגדותה לתכנית החומה של טראמפ, הודיעה לה הנשיא כי הגיעה זמנה לעזוב. "קירסטן, אני רוצה לעשות שינוי", אמר. תחילה הבהיר טראמפ כי ימתין שבוע עד שתכריז על התפטרותה כדי להותיר זמן למעבר. אולם בטרם עזבה קירסטן את הבית הלבן באותו היום, השמועה התפשטה וכבר בערב צייץ על כך הנשיא. "המזכירה לביטחון המולדת קירסטן נילסן תעזוב את תפקידה, ואני רוצה להודות לה על שירותה", כתב.

עזיבתה הייתה נקודת מפנה עבור מדיניות ההגירה של טראמפ, שסימנה את תחילת סינון צוות היועצים. מאז, הנשיא חזר על איומו להטיל מכסים על מקסיקו כדי לדרבן את האכיפה בגבול. הוא המשיך לעמוד בפני התנגדות בתי המשפט ודעת הקהל למדיניות ההגירה שלו, אך האנשים שניסו לרסן אותו הוחלפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully