וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני חידוש השיחות עם ארה"ב: צפון קוריאה שיגרה טיל מצוללת

2.10.2019 / 11:40

צבא דרום קוריאה זיהה שיגור לעבר חופי יפן, שככל הנראה היה מצוללת. בטוקיו גינו בחריפות את הניסוי, שלדבריהם כלל שני שיגורים. הפרובוקציה התרחשה יממה אחרי ההודעה על המשך המו"מ שקרס אחרי הפסגה בין טראמפ לקים בפברואר. וושינגטון: "קוראים לאיפוק"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קוריאה הצפונית ערכה הלילה (רביעי) ניסוי טילים נוסף, ככל הנראה בטיל ששוגר מצוללת - כך אמרו בצבא קוריאה הדרומית. הטיל שוגר מאזור וונסאן במחוז קאנגוון לכיוון מזרח, אל הים. ביפן אמרו כי זיהו שיגורים של שני טילים, ואחד מהם נחת בתחום המים הטריטוריאליים של יפן. עדיין לא ברור מה הוביל להבדלים בהערכות בין קוריאה הדרומית לבין יפן על מספר השיגורים.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, גינה בחריפות את שיגור הטילים והדגיש כי מדובר בהפרה של החלטת האו"ם. בסיאול חושדים כי ניסוי הטילים נועד לבחון יכולות ירי של טילים בליסטיים מצוללות. בהצהרה מטעם הבית הכחול נמסר כי המועצה לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית מביעה דאגה רבה מהשיגור.

הניסוי בוצע יממה אחרי ההודעה על חידוש השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית, שקרסו אחרי הפסגה בין הנשיא דונלד טראמפ למנהיג קים ג'ונג און בפברואר האחרון. מומחים סבורים כי זו נועד לשלוח מסר לוושינגטון על יכולותיה הצבאיות לפני חידוש המשא ומתן. הניסוי מהווה הפרה של החלטות מועצות הביטחון של האו"ם, שבהן לא מכיר המשטר הקומוניסטי.

ארצות הברית קראה לקוריאה הצפונית "להימנע מפרובוקציות" ולהישאר מחויבת לשיחות. "אנחנו קוראים לה להימנע מפרובוקציות, לציית להתחייבויותיה במסגרת החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, ולהישאר מחויבת למשא ומתן כדי לעשות את חלקה בהבטחת השלום והיציבות בחצי האי הקוריאני ולהשיג פירוז גרעיני", מסרה דוברת מטעם מחלקת המדינה ברומא, שם מבקר שר החוץ מייק פומפאו.

ניסוי הטילים קצרי הטווח שערכה קוריאה הצפונית במחוז דרום פיונגיאנג - ה-10 בספטמבר 2019. רויטרס
ניסוי הטילים הקודם שנערך, בחודש שעבר/רויטרס

החודשים האחרונים היו רוויי ניסויי טילים מצד פיונגיאנג, שנערכו חרף פגישתם הידידותית של טראמפ וקים בגבול בין הקוריאות בסוף יוני. האחרון שבהם אירע בראשית ספטמבר, אז שיגרה קוריאה הצפונית שני טילים מפרובינציית דרום פיונגיאנג לכיוון הים שמול החופים המזרחיים של המדינה. טראמפ ניסה להמעיט בחשיבות השיגורים הללו, כשאמר בחודש שעבר שבין שתי המדינות אין הסכם הנוגע לטילים לטווח קצר וכי מדינות רבות עורכות ניסויים כאלו.

עד ההודעה על חידוש השיחות, שאמור להתקיים ביום שבת, האשימה פיונגיאנג את ארצות הברית בכישלון חידוש השיחות, ובכירים בפיונגיאנג מסרו כי בסוף ספטמבר אמורות היו השיחות להתחדש, אך "וושינגטון הייתה צריכה לשנות גישה", לטענתם. שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו אמר בשבוע שעבר כי הפגישות שתוכננו לסוף החודש לא הצליחו להתממש, למרות שלטענתו, בוושינגטון מוכנים להיפגש ואף מכירים בחשיבותן של השיחות.

עוד בוואלה!

מצלמה בשעון ואצבעות שבורות: סיפורו של מרגל אמריקני בצפון קוריאה

לכתבה המלאה

קוריאה הצפונית המשיכה מפתחת טילים בליסטיים המשוגרים מצוללות (SLBM) עוד לפני שהשעתה את השיגורים לטווח ארוך ואת הניסויים הגרעיניים שלה לפני הפסגה הראשונה בין טראמפ לקים בסינגפור, שהתקיימה ביוני אשתקד.

פיונגיאנג המשיכה לתקוף את סיאול בביטאון הרשמי שלה היום, כשהיא תקפה את התרגילים הצבאיים המשותפים שלה עם וושינגטון. "שורשי הקיפאון ביחסים בין הצפון לדרום נעוצים, בקצרה, בהתנהגות הבוגדנית של הרשויות בדרום", נכתב ברודונג סינמון.

(עדכון ראשון: 01:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully