וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קוריאה הצפונית וארה"ב יקיימו שיחות ב-5 באוקטובר

סוכנות הידיעות המרכזית של פיונגיאנג דיווחה כי השיחות יתקיימו לאחר חודשים של קיפאון מאז הפסגה הכושלת בחודש פברואר. לפני כן החליפו המדינות האשמות באשר לכשלון בחידוש השיחות בין המדינות על רקע הניסיונות האמריקניים לעצור את פיתוח הגרעין והטילים של צפון קוריאה

מערכת וואלה

קוריאה הצפונית וארצות הברית הסכימו לקיים שיחות ב-5 באוקטובר - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות המרכזית במדינה. השיחות יתקיימו לאחר חודשים של קיפאון מאז הפסגה הכושלת בחודש פברואר.


אתמול האשימה קוריאה הצפונית את ארצות הברית על בכישלון חידוש השיחות, כשנה לאחר פגישת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און. בכירים בפיונגיאנג מסרו כי בסוף ספטמבר אמורות היו השיחות להתחדש, אך "וושינגטון הייתה צריכה לשנות גישה" לטענתם. שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו אמר בשבוע שעבר כי הפגישות שתוכננו לסוף החודש לא הצליחו להתממש, למרות שלטענתו, בוושינגטון מוכנים להיפגש ואף מכירים בחשיבותן של השיחות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית
במהלך מפגש פסגה, בהאנוי וייטנאם 27 בפברואר 2019. רויטרס
"דיפלומטיה מובהקת". טראמפ וקים במפגש פסגה בוייאטנם/רויטרס

בנאום במסגרת העצרת הכללית של האו"ם, שהתקיימה בסוף החודש בניו יורק, אמר שגריר קוריאה הצפונית קים סונג, כי הגיע הזמן שבוושינגטון יקדמו שיחה משותפת. "בהנחה שלארצות הברית היה מספיק זמן להתיישר עמנו, אנחנו הבענו רצוננו לקיים שיחה בין הצדדים".

ביומה האחרון של האסיפה, קרא השגריר ליישום מלא של הצהרתם המשותפת של טראמפ וקים - לעבוד בשיתוף פעולה לשם פירוק מלא של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, כפי שנקבע בפגישתם בסינגפור ביוני 2018. "יותר משנה חלפה מאז הפגישה", אמר סונג "היחסים בין הצדדים התקדמו במקצת, אך מצבו של חצי האי טרם השתנה. זה תלוי בארצות הברית האם המשא ומתן יהפוך לחלון הזדמנויות או שמא יאיץ את המשבר", הוסיף.

קים ג'ונג און מפקח על ניסוי הטילים קצרי הטווח שערכה קוריאה הצפונית במחוז דרום פיונגיאנג - ה-10 בספטמבר 2019. רויטרס
"על צפון קוריאה לעמוד בהבטחותיה לפירוק מנשקה הגרעיני". קים ג'ונג און מפקח על ניסוי טילים בפיונגיאנג/רויטרס

טראמפ בנאומו באסיפה בשבוע שעבר כינה את יחסי ארצות הברית וצפון קוריאה "דיפלומטיה מובהקת" והוסיף, "אמרתי לקים שאני באמת מאמין שבצפון קוריאה כמו באיראן, טמון פוטנציאל אדיר שטרם מומש, אך עליה לעמוד בהבטחה לפירוק הנשק". לעומת זאת השנה שר החוץ של צפון קוריאה, רי יונג הו לא הגיע לעצרת האו"ם השנה כפי שנקבע בלוח הזמנים שלו, על אף שנכח באסיפות קודמות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך פגישה בשולי העצרת הכללת של האו"ם בניו יורק 24 בספטבר 2019. רויטרס
על צפון קוריאה לעמוד בהבטחתה לפירוק הנשק. טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully