וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנים מדאיגים מבייג'ינג: "מספר הכוחות הסיניים בהונג קונג הוכפל"

כמות החיילים הסינים בהונג קונג עלתה בהדרגה מאז תחילת גל המחאות וכעת מוערכת בכ-10,000. מומחים מזהירים כי זהו המהלך הדרמטי ביותר בו נקטה סין עד כה כהיערכות להסלמה אפשרית. במקביל, הנשיא ג'ינפינג הבטיח לשמור על האוטונומיה וקרא לאחדות

צילום: רויטרס

סין הכפילה בהדרגה את כוחותיה הפרוסים בהונג קונג ואף יותר מכך - כך טוענים נציגי זרים ומומחי ביטחון, במהלך הדרמטי ביותר שבו נקטה בייג'ינג עד כה כהיערכות להסלמה אפשרית במחאה המתקיימת במרכז הפיננסי העולמי.

בחודש שעבר, בייג'ינג הציבה אלפי חיילים ברחבי הגבול עם העיר, שבה מתחוללות הפגנות מאז חודש יוני. סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה תיארה את המבצע כתנועה שגרתית של הכוח עליו שומרת סין בהונג קונג, מאז מסירת העיר מידי בריטניה בשנת 1997.

חיילים מצבא סין מתאמנים לקראת המצעד הצבאי לכבוד 70 שנה למדינה. 30 בספטמבר 2019.. רויטרס
"תנועה שגרתית". חיילים בצבא סין מתאמנים למצעד לציון יום השנה ה-70 למשטר הקומוניסטי/רויטרס

בנוסף שבעה שליחים אסיאתיים ומערביים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס בחודש שעבר כי הם בטוחים שפריסת החיילים של שלהי חודש אוגוסט לא הייתה רק הזזה של הכוחות - אלא עיבוי שלהם. שלושה מהם אמרו שמספר אנשי הצבא בהונג קונג יותר מהכפיל את עצמו. הם מעריכים כי מספרם עלה מ-3,000 עד 5,000 חיילים לפני תחילת ההפגנות עד ל-10-12 אלף כיום.

כתוצאה מכך, מאמינים הדיפלומטים, סין ריכזה את הכוח הפעיל הגדול ביותר אי פעם של צבאה בהונג קונג, כמו גם את הציוד לפיזור ההפגנות הרב ביותר. לדבריהם, העיבוי המשמעותי ביותר אירע במספר אנשי המשטרה העממית - כוח ביטחון פנים נפרד מהצבא הסיני המיועד נגד התפרעויות, שלא ידוע עד כה על נוכחותו בהונג קונג.

עוד בוואלה!

דרכו על דגל סין והשחיתו תחנת מטרו: יום של הפגנות אלימות בהונג קונג

לכתבה המלאה
מחאות בהונג קונג על רקע חוק ההסגרה לסין. 30 בספטמבר 2019. רויטרס
היערכות להסלמה אפשרית במחאות. מפגינים בהונג קונג, היום/רויטרס
שרשרת מוחים אנושית בנמל העיר הונג קונג בהמשך למחאות הקיימות בעיר. ב-30 בספטמבר 2019. רויטרס
מתנגדים לחוק ההסגרה לסין. מוחים בהונג קונג, היום/רויטרס

לדיווח ברויטרס לא התקבלה תגובה רשמית מסין או מהונג קונג, אך דובר משטרת הונג קונג אמר שכוח המשטרה "מסוגל לשמור על החוק והסדר ולהחזיר את ביטחון הציבור בהונג קונג".

המפגינים בהונג קונג החלו במחאה בתגובה לכוונתה של המנהיגה קארי לאם לחוקק חוק שהיה מאפשר את הסגרתם של אזרחי הונג קונג לידי סין. ההפגנות, שעם הזמן נעשו אלימות, נחשבות לאיום הגדול ביותר על הנשיא שי ג'ינפינג, מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2012.

עיבוי הכוחות בהונג קונג כולל חיזוק הציוד המותאם לסיום האלימות בעיר, כולל תותחי מים ומשאיות המשמשות להצבת בריקדות. כתבי רויטרס עקבו אחר פעילות מוגברת ברבים מהמתקנים של הצבא הסיני ברחבי הונג קונג, שרובם עברו בירושה במסגרת ההסכם על נסיגת הכוחות הבריטיים לפני כשני עשורים.

מומחים לנושאי חוץ אמרו שפריסת הכוחות הסיניים מוגברת מהצפוי. "נראה שיש להם תכנית מגירה אקטיבית להתמודדות עם משהו כמו התמוטטות מוחלטת על ידי משטרת הונג קונג", אמר אלכסנדר ניל, מומחה במכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים שמושבו בסינגפור.

"אחדות היא מקור הכוח"

במקביל, במסגרת ההכנות לחגיגות 70 שנה למשטר הקומוניסטי בסין, הבטיח הנשיא ג'ינפינג לשמור על האוטונומיה של הונג קונג. הוא הצהיר בתמיכתו בעקרון "מדינה אחת, שתי מערכות" - העולה מדרישות תושבי הונג קונג בחודשים האחרונים, שהיא אוטונומיה למחצה. "נמשיך במלוא אמונתנו ליישם את עקרונות 'מדינה אחת, שתי מערכות', כמו גם את עקרון 'אוטונומיה ברמה גבוהה'", הוסיף. "אנו בטוחים שבזכות גיבוי מלא מהמולדת ומאמצים מרוכזים מחברינו בהונג קונג ומקאו, נשגשג ונתקדם לצד אדמת סין".

בעוד סין מתכוננת לחגיגות יום השנה שיחולו ב-1 באוקטובר, המוחים בהונג קונג מקווים להאפיל על האירוע עם הפגנות נוספות. זאת לאחר שבוע אינטנסיבי שכלל חיכוכים בין המפגינים לכוחות המשטרה.

החגיגות השנה יהיו בסימן צמיחתה הכלכלית של העיר בייג'ינג בשבעת העשורים האחרונים, תוך הדגשת חשיבות איחוד הטריטוריות והלאום. "אחדות היא ברזל ומתכת, אחדות היא מקור הכוח", הכריז הנשיא. בנוסף התייחס לטייוואן, שסין מקווה להתאחד גם איתה. "האיחוד המושלם של המולדת הוא בלתי נמנע. אף כוח לא יכול יהיה לעצור זאת".

נשיא סין שי ג'ינפינג בנאומו לציון 70 שנה למשטר הקומוניסטי שיחול ב-1 באוקטובר. 30 בספטמבר 2019. רויטרס
"האיחוד המושלם של המולדת הוא בלתי נמנע", הנשיא שי ג'ינפינג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully