וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכו על דגל סין והשחיתו תחנת מטרו: יום של הפגנות אלימות בהונג קונג

22.9.2019 / 15:21

המחאה שוב התדרדרה לעימותים, כשמפגינים באחד הקניונים השחיתו את דגלה של סין והשליכו אותו לפח, ואחרים הרסו מצלמות אבטחה ועמדות כרטיסים בתחנה סמוכה. עם תחילת החודש הרביעי להפגנות נגד בייג'ינג, הסוף לא נראה באופק

המפגינים בהונג קונג דרכו היום (ראשון) על דגל סין, השחיתו תחנת רכבת תחתית והציתו אש לאורך אחד הרחובות בעיר, עם שובה של האלימות להפגנות הפרו-דמוקרטיות הנמשכות זה שלושה חודשים. הרשויות הצליחו למנוע מהמפגינים להגיע לנמל התעופה ולשבש את התנועה בו.

המחאה החלה היום בצורה שלווה, כשהמפגינים מילאו קניון באזור שאטין, ויצרו שרשרת של ציפורים מאוריגמי. חלקם פרסו דגל של סין על הרצפה ודרכו עליו בתורות, לפני שהשחיתו אותו והשליכו אותו לפח אשפה מחוץ לקניון, שאותו דחפו לנהר סמוך. המפגינים בקניון קראו סיסמאות ושרו שיר שהפך להמנון המחאה, בגיבוי קבוצה קטנה שניגנה על כלי נגינה דרך המסכות של חברי הקבוצה.

קבוצה אחרת תקפה אחר כך את תחנת הרכבת התחתיתהמחוברת לקניון. הם ריסקו את מצלמות האבטחה, הלמו בפטישים כדי להפיל את חיישני השערים וריססו את מסכי מכונות הכרטיסים, תוך שהם משתמשים במטריות - אחד מסמלי המחאה - כדי להגן על זהותם.

השוטרים הגיעו למקום בעקבות המתקפה ושמרו על התחנה לאחר סגירתה. לאחר מכן, המפגינים הקימו מתרס מעבר לרחוב סמוך לקניון, ערמו כפות דקלים והציתו אותם. המשטרה ירתה בעקבות זאת גז מדמיע כשניסתה להתקדם לעבר המפגינים, שנסוגו לפני שהתייצבו מאחורי קיר מטריות שיצרו העומדים בחזית.

מפגינים דורכים על דגל סין בקניון, הונג קונג 22 בספטמבר 2019. AP
מפגינים רומסים דגל סין בקניון בהונג קונג, היום/AP

ההפגנות הפרו-דמוקרטיות בהונג קונג, שנכנסו לחודש הרביעי שלהן, התדרדרו לא אחת לאלימות בשעות היום המאוחרות ובלילה. קבוצה בתוך שורת המחאה אומרת כי יש צורך בפעולות הקיצוניות האלו בשביל להשיג את תשומת לב של הממשלה. אתמול השתמשו השוטרים בגז מדמיע וגומי נגד מפגינים שזרקו לעברם בקבוקי תבערה והציתו שריפות ברחובות.

מפגין מצית מתרס במהלך הפגנה, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019. AP
מפגינים שורפים מתרס מחוץ לקניון/AP

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הסכימה לסגת מחוק ההסגרה שהצית את ההפגנות ביוני, אולם המפגינים מעלים דרישות אחרות, כולל בחירות דמוקרטיות בשטח הסיני החצי-אוטונומי וחקירה עצמאית של אלימות במשטרה במהלך ההפגנות קודמות.

מפגינים משחיתים תחנת רכבת תחתית, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019. AP
תחנת מטרו שהושחתה על ידי המפגינים/AP

המפגינים טוענים כי בייג'ינג והממשלה של לאם שוחקות את "האוטונומיה הגבוהה" ואת החירויות האזרחיות שהובטחו למושבה הבריטית לשעבר כשזו הוחזרה לסין ב-1997. המחאה היא מקור למבוכה עבור המפלגה הקומוניסטית של סין לקראת יום השנה ה-70 להקמת המשטר הקומוניסטי ב-1 באוקטובר. ממשלת הונג קונג ביטלה תצוגת זיקוקים שתוכננה לאותו יום, מתוך דאגה לשלום הציבור.

מפגינים נגד סין בקניון, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019. AP
מפגינים נגד סין בקניון, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019/AP
מפגינים נגד סין בקניון, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019. AP
מפגינים נגד סין בקניון, הונג קונג, 22 בספטמבר 2019/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully