וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בדרום קוריאה: קים הזמין את טראמפ לביקור בפיונגיאנג

16.9.2019 / 5:35

שני גורמים דיפלומטיים מסרו כי בחודש שעבר שלח המנהיג מכתב לנשיא האמריקני בו הזמין אותו לבקר בבירת המדינה. ההזמנה הגיעה לפני ניסוי משגר הטילים לטווח קצר של קוריאה הצפונית, וברקע הניסיונות לחידוש המו"מ בין שתי המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שלח בחודש שעבר מכתב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בו הזמין אותו לבקר בפיונגיאנג - כך דיווח הלילה (שני) עיתון בקוריאה הדרומית, מפי שני גורמים דיפלומטיים. המכתב, השני אותו קיבל טראמפ מקים באוגוסט ברקע העיכוב בשיחות בין שתי המדינות, הקדים את ניסוי משגר הטילים לטווח קצר של קוריאה הצפונית בשבוע שעבר.

המכתב הועבר לנשיא האמריקני בשבוע השלישי של אוגוסט, ובו כתב המנהיג על רצונו לקיים פסגה נוספת. בתוך כך, הבית הלבן, מחלקת המדינה ומשלחת קוריאה הצפונית לאו"ם לא הגיבו בנושא.

בשבוע שעבר עזב את תפקידו היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שהוביל קו נצי נגד המשטר הצפון קוריאני והתנגד לכל הקלה בסנקציות. עזיבתו עשויה לבשר על שינוי במדיניות של וושינגטון ביחס לפיונגיאנג ולשיחות הגרעין.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג-און, 30 ביוני 2019. רויטרס
ייפגשו שוב? טראמפ וקים, יוני/רויטרס

שני המנהיגים נפגשו שלוש פעמים מאז חודש יוני אשתקד לדיונים בנושא פתרון תכניות הנשק הגרעיני והטילים של פיונגיאנג. עם זאת, מאז נרשמה התקדמות מזערית. פגישתם האחרונה של קים וטראמפ התקיימה בחודש יוני האחרון בגבול המפורז בין הקוריאות, במהלכה השניים הסכימו לחדש את המשא ומתן שנעצר עם כישלון הפסגה הקודמת שנערכה בווייטנאם בחודש פברואר.

ניסוי משגר הטילים לטווח-קצר בשבוע שעבר נערך שעות לאחר שסגן שר החוץ צ'וי סון-הוי אמר שקוריאה הצפונית מוכנה לנהל "דיונים מעמיקים". לאחר מכן אמר טרטמפ כי הוא מוכן להיפגש עם קים בהמשך השנה. ב-9 באוגוסט תיאר הנשיא האמריקני כי קיבל "מכתב יפה מאוד" בן שלושה עמודים מקים, וציין כי הוא יוכל לקיים עמו פגישה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully