וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה בשעון ואצבעות שבורות: סיפורו של מרגל אמריקני בצפון קוריאה

בראיון לרשת גרמנית, התוודה קים דונג צ'ול כי גויס על ידי ה-CIA לאחר מות הדיקטטור קים ג'ונג איל ב-2011 במטרה לתעד את תכנית הגרעין של המדינה המבודדת. לדבריו, כעבור ארבע שנים הוא נבגד, נעצר, עונה בחקירתו ונידון לעבודות פרך - עד ששוחרר בשנה שעברה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

קים דונג צ'ול, אזרח אמריקני בן 67, התראיין בסוף השבוע לרשת NDR הגרמנית וטען כי ריגל עבור ה-CIA בקוריאה הצפונית. קים, יליד קוריאה הדרומית, סיפר כי משימתו הייתה לברר מידע על תוכנית הגרעין של המדינה המבודדת ולתעד זאת, בין היתר במצלמה המוסתרת בשעון היד. הרשת פרסמה פרטים ראשונים מהריאיון, הצפוי להיות משודר הערב (ראשון) במלואו.

קים, איש עסקים שחי ליד הגבול של קוריאה הצפונית עם רוסיה מאז ראשית המילניום, היה בעל אישורים להיכנס ולצאת מהמדינה. לדבריו, הוא גויס על ידי סוכנות הביון האמריקנית בקוריאה הדרומית בשנת 2011, לאחר מות הדיקטטור הקודם שמשל בפיונגיאנג, קים ג'ונג איל.

קים דונג צ'ול בשבי קוריאה הצפונית, 29 באפריל 2016. AP
"דיברתי עם מי שידעתי שזקוקים לכסף". קים במעצר, 2016/AP

"היו אז שמועות רבות על יורשים אפשריים והעתיד של המדינה", סיפר. הוא קיבל ממפעיליו את השעון ומכשיר האזנה רב עוצמה - והחל לתעד. "דיברתי עם אנשי צבא ומדענים שידעתי שזקוקים לכסף", אמר. על פי דיווחים, הוא הצליח לצלם ספינות אשר למפעיליו היה מידע בלתי מדויק עליהן בלבד.

המאמץ הגיע לקיצו בסוף שנת 2015 לאחר שנבגר על ידי שליח ונעצר, ולאחר חצי שנה של חקירה שכללה לדבריו גם עינויים - הוא הציג למצלמות כמה אצבעות שבורות, שלטענתו חיילים דרכו עליהן במגפיהם במהלכה - הוא נידון לעשור של עבודת פרך באפריל 2016 בעוון ריגול.

ואולם, הוא השתחרר יחד עם שלושה אמריקנים נוספים בשנה שעברה לפני פסגת הגרעין בסינגפור, שהייתה הפגישה הראשונה בין הנשיא דונלד טראמפ לקים ג'ונג און. ב-CIA סירבו עד כה להגיב לפניות הרשת כדי לאמת הדברים.

(עדכון ראשון: 3:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully