וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חצי שנה של שביתת רעב: אזרח אמריקני מת בכלא המצרי

15.1.2020 / 10:15

מוסטפא קאסם, בן 54, נעצר בזמן שהחליף כסף בקהיר בזמן המחאה של תומכי מורסי ב-2013. הוא הורשע במשפט המוני ונשלח ל-15 שנות מאסר, וניסה ללחוץ על ממשל טראמפ לסייע בשחרורו. הוא הפסיק לשתות לפני שבוע, ומת מדום לב. "מוות מיותר וטראגי", אמרו בוושינגטון

צילום: רויטרס

אזרח אמריקני מת בכלא במצרים כחצי שנה אחרי שפתח בשביתת רעב - כך הודיעה אתמול (שלישי) מחלקת המדינה בוושינגטון. מוסטפא קאסם, בן 54, טען שהוא נכלא בטענות שווא. עורכי דינו אמרו כי קאסם, יליד מצרים שמכר חלקי חילוף למכוניות בניו יורק, מת מהתקף לב בשל שביתת הרעב.

"מותו במעצר היה מיותר, טראגי ואפשר היה למנוע אותו", אמר תת-שר החוץ לענייני המזרח התיכון, דייוויד שנקר. "אמשיך להעלות את החששות הרציניים שלנו ביחס לזכויות האדם והאמריקנים העצורים במצרים בכל הזדמנות". התובע הכללי הורה על ניתוח הגופה ועל חקירת מצבו הרפואי של קאסם, ואישר כי הוא הועבר מבית הכלא לבית החולים באוניברסיטת קהיר.

קאסם ביקר בקהיר את משפחתו באוגוסט 2013. עורכי דינו אומרים כי הוא נעצר בשוגג במהלך פשיטה של כוחות הביטחון על תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי, שהסתיימה בטבח של מאות מפגינים. הוא החליף כסף בקניון סמוך לכיכר רביע, כשהמשטרה עצרה אותו וביקשה ממנו תעודת זהות. כשהוא הציג את הדרכון האמריקני שלו, השוטרים החלו להכות אותו והוא נעצר. הוא הוחזק במעצר במשך חמש שנים לפני שהוגש נגדו כתב אישום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתה רק מיץ ירקות. מוסטפא קאסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2018 הוא נידון ל-15 שנות נאסר בתום משפט המוני של 700 נאשמים, שזכה לגינוי ארגוני זכויות אדם. לאחר מכן, הוא סירב לאכול פרט למיץ ירקות, ובשבוע שעבר הוא הפסיק אפילו לשתות.

קאסם קרא לממשל האמריקני לעזור לו אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הבטיח את שחרורה של פעילת זכויות האדם איה חיג'אזי המצרית-אמריקנית, שנאסרה במשך שלוש שנים בשל טוענות שווא. סגן הנשיא מייק פנס העלה את הנושא בשנה שעברה עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

עוד בוואלה!

כולם השתתקו בדממה: כשטראמפ כינה את סיסי "הדיקטטור האהוב עליי"

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי פסגת G7,
26 באוגוסט 2019. רויטרס
לא הצליח להביא לשחרורו. טראמפ וא-סיסי, בשנה שעברה/רויטרס

א-סיסי עלה לשלטון בקיץ שבו נעצר קאסם ודיכא ביד רמה כל התנגדות אליו, כשאלפים נכלאו. ארגוני זכויות אדם מאשימים את הרשויות במצרים במעצר חשודים ללא ראיות, במניעת גישה לעורכי דין וסיכוי הוגן בערעור. המקרה של קאסם מזכיר את זה של מורסי עצמו, הנשיא הראשון של מצרים שנבחר באופן דמוקרטי ומת בשנה שעברה בזמן דיון באולם בית משפט בקהיר. מומחים אמריקנים אמרו לאחרונה כי תנאי כליאתו ה"אכזריים", כמו מניעת טיפול הולם בסוגרת שלו, תרמו למותו של מורסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully