וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם השתתקו בדממה: כשטראמפ כינה את סיסי "הדיקטטור האהוב עליי"

לפי דיווחים, הנשיא האמריקני העיר זאת כשהמתין לפגישתו עם הנשיא המצרי בוועידת G7, אך לא ידוע אם זה שמע אותו. בתום המפגש סיפר טראמפ כי א-סיסי, שזכה להאשמות על הפרת זכויות אדם, "עשה עבודה נפלאה במצב קשה מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדהים בכירים אמריקנים כשכינה את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי "הדיקטטור האהוב עליי". לפי דיווח בוול סטריט ג'ונרל, טראמפ העיר זאת בזמן שהמתין להיפגש עם הנשיא המצרי בוועידת G7 בצרפת בחודש שעבר. הוא חיפש אותו בין קבוצה של נציגים מצרים ואמריקנים וקרא בקול: "איפה הדיקטטור האהוב עליי?".

לפי הדיווח, שאלתו של טראמפ נענתה בשתיקה ובתדהמה בקרב הנוכחים. לא ידוע אם א-סיסי שמע את ההערה. מהבית הלבן סירבו להגיב בנושא.

דבריו של הנשיא האמריקני מבליטים את יחסיו החמימים עם רודנים ברחבי העולם. בין המנהיגים נוספים עליהם הרעיף שבחים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא סין שי ג'ינפינג.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי פסגת G7,
26 באוגוסט 2019. רויטרס
טראמפ וא-סיסי, בחודש שעבר/רויטרס

א-סיסי עלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-2013 והדיח את הממשלה הראשונה במצרים שנבחרה בבחירות. הוא הואשם לא פעם בהפרה של זכויות אדם, בהן כליאת עשרות אלפי מתנגדי משטר, פגיעה בחופש העיתונות ועינוי ורצח אסירים. הממשל המצרים הצדיק את מעשיו בטענה כי הוא נלחם בקיצונים.

זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו, טראמפ הזמין את א-סיסי לראשונה לבית הלבן ואמר כי הוא "עשה עבודה נפלאה במצב קשה מאוד". ממשל טראמפ לא ביקר באופן פומבי את הממשל המצרי.

במהלך ועידת G7, הנשיא האמריקני שיבח את קשריו עם הנשיא המצרי בפני כתבים. "הבנו אחד את השני טוב מאוד", אמר. "אני אספר לכם שהוא אדם קשוח מאוד, אבל הוא גם אדם טוב והוא עשה עבודה פנטסטית במצרים. לא קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully