וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודשיים אחרי אביו: בנו הצעיר של מורסי מת בגיל 25

7.9.2019 / 15:57

הרופאים אומרים כי עבדאללה מורסי לקה בלבו בזמן שנהג בקהיר. זאת אחרי שאביו, הנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים, התמוטט ומת במהלך משפטו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בנו הצעיר של נשיא מצרים לשעבר מוחמד מורסי מת מהתקף לב בזמן שנסע ברחובות קהיר - כך אמרו גורמים רפואיים במדינה. לדבריהם, שנאמרו בעילום שם משום שהם לא הורשו לדבר עם עיתונאים, עבדאללה מורסי בן ה-25 היה עם חבר בזמן שחש לפתע חולשה, ומת זמן קצר אחרי שהגיע לבית חולים בבירה, ביום רביעי.

אביו, הנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים ושהודח בהפיכה צבאית ב-2013, מת בסוף חודש יוני במהלך דיון במשפטו בגין עבירות ריגול. מותו עורר ביקורת מארגוני זכויות מקומיים ובינלאומיים, שמאשימים את הממשלה במניעה מכוונת של טיפול רפואי לאסירים פוליטיים.

עבדאללה מורסי, בנו של מוחמד מורסי, ספטמבר 2018. AP
עבדאללה מורסי בריאיון בשנה שעברה/AP

בשנה שעברה נעצר עבדאללה לזמן קצר בגין הפצת חדשות כוזבות והשתייכות לתנועת אחים המוסלמים, שהוצאה מחוץ לחוק ושבה שימש אביו אחד המנהיגים. באותה שנה נידון אחיו הגדול אוסמה לעשר שנות מאסר במשפט המוני, שתואר על ידי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל כ"לעג לצדק". הוא ויתר הנאשמים הורשעו בהסתה לאלימות בהפגנת שבת שעליה הסתערה המשטרה והרגה מאות מפגינים אחרי הדחת מורסי.

ג'מאל חשמת, מנהיג באחים המוסלמים המתגורר בטורקיה, אמר בראיון לערוץ החדשות אל-ג'זירה כי הוא מקווה שמותו של עבדאללה מורסי "יעורר אנשים וימשוך את תשומת לבם למצבם של הנערים שמתים כל יום, נפשית או פיזית" בבתי הכלא המצריים. "מצרים עצמה הפכה לכלא", אמר חשמת לרשת הקטארית, הידועה בתמיכתה באחים המוסלמים, שמגודרים במצרים ארגון טרור.

עוד בוואלה!

הנשיא הנבחר הראשון: מורסי, המנהיג האסלאמיסטי שטלטל את מצרים בשנה אחת

לכתבה המלאה
מוחמד מורסי. רויטרס
מת במהלך דיון בבית משפט. מוחמד מורסי בכלוב/רויטרס

בשנה שעברה אמר מורסי הבן לסוכנות הידיעות אי-פי בריאיון נדיר כי המשפחה פתחה בקמפיין לשיפור תנאי הכליאה של אביו והתלוננה על כך שנשללו ממנו ביקורים בכלא. "אנחנו רוצים שהוא יוכל לנהל חיים - ביקורים וטיפול רפואי, ובסופו של דבר חופש", אמר.

במהלך כהונתו הואשם מוחמד מורסי בקידום סדר היום הפוליטי של האחים המוסלמים. לעתים הוא פעל נגד מפגינים והשתמש בסמכויותיו הנרחבות כדי לקדם את המדיניות שלו, אך הוא מעולם לא הצליח לשלוט על מנגנוני הכוח, ונתקל בהתנגדות בבתי המשפט ובקרב המשטרה.

בסופו של דבר, מתנגדיו ארגנו הפגנות המוניות נגד שלטונו, ועל רקע זה הוא הופל בידי הצבא. מאז ממשלת מצרים ריסקה את התנועה ברובה בדיכוי אכזרי. עשרות אלפים נעצרו ורבים ברחו מהמדינה. מותו הפתאומי של עבדאללה מורסי הדהים רבים מחברי האחים המוסלמים החיים בגולה, שניצלו את ההזדמנות כדי להביע את התנגדותם לשלטונו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully