וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: אהרון רמתי הוא הרב החשוד בניהול כת בירושלים

רמתי, העומד בראש מדרשת "באר מרים" בשכונת הבוכרים בבירה, חשוד בהחזקת עשרות נשים וילדים בתנאי עבדות. הרב נעצר בעבר בחשד לאיומים וכליאת שווא, אך רבות מהבנות הלומדות בסמינר התייצבו לצדו והכחישו את החשדות. מעצרו הוארך עד ליום ראשון

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

הרב החשוד בניהול כת בסמינר "באר מרים" בשכונת הבוכרים בירושלים הוא אהרון רמתי - כך התיר היום (שלישי) לפרסום בית המשפט המחוזי בירושלים, לאחר שהשופטת מרים ליפשיץ דחתה את בקשת הסנגור לאיסור פרסום. רמתי בן ה-60 נעצר אתמול יחד עם תשע נשים בעקבות פשיטה על המתחם בחשד שפועלת בו כת. על פי החשד, הרב החזיק עשרות נשים בתנאי עבדות ועושק ואף תקף ילדים. אתמול הוארך מעצרו עד ליום ראשון.

עו"ד גבי טרונשווילי, המייצג את רמתי מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר כי "מטבע הדברים כשמדובר בחקירה רחבת היקף עם פוטנציאל להגיע לנפגעים נוספים זו העמדה של בית המשפט. אבל אני סבור אחרת ושהיה מקום להשאיר את איסור הפרסום בגלל שהוא בעבר נחשד באותן עבירות ולא יצא מזה שום דבר, ולא הוטחו בו כל החשדות".

עוד אמר כי "זה גם הטעם שעמדנו על איסור הפרסום ובית המשפט לא קיבל את עמדתי. כופר לחלוטין, לא פגע באף אחד מעולם. מחכה לרגע שיטיחו בפניו את החשדות כדי שיוכל לתת תשובות והסברים".

אהרון רמתי, מנהל מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
לא המעצר הראשון. רמתי/עומר מירון

העבירות המיוחסות לרמתי הן החזקה בתנאי עבדות, קשירת קשר לעשות פשע, תקיפת קטין וגרימת חבלה, בעילת אישה ועושק. כמו כן, על פי החשד, בביתו התנהל גם גן ילדים, שאותו ניהל תוך תקיפת ילדים. כמו כן, הוא חשוד כי ניהל יחסים מיניים ואינטימיים עם אחת מבנות הסמינר שהייתה כפופה לו ונשמעה להוראותיו, ולכן נחשד באונס על ידי איש דת.

רמתי כבר נעצר בעבר בחשד לאיומים, כליאת שווא וקבלת דבר במרמה, אך רבות מהבנות התייצבו לצדו וטענו כי החשדות נגדו אינם נכונים. לבסוף הוא הואשם בחודש שעבר בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בטענה לקבלת תמיכות ממשרד החינוך שלא כדין.

עוד בוואלה!

הערכה בישראל: חיסול סולימאני יפגע בתהליך התבססות איראן בסוריה

לכתבה המלאה
מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
רבנים קראו לסגור את המקום. המדרשה בירושלים/עומר מירון

במדרשת "באר מרים" לומדות עשרות בנות בוגרות, שרמתי הוא בבחינת רבן ומורה דרכן הנערץ. ב-2011 חתמו הרב אלישיב והרב עובדיה יוסף על מכתב הקורא לסגור את המקום. גם חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב פעל לסגירת המוסד ואף תבע את רמתי לדין תורה, אך הדיון בנושא לבסוף לא התקיים. גורם נוסף שפעל בנושא הוא המרכז הישראלי לנפגעי כתות, שהגדיר את המקום כת לפי העדויות שהצטברו במשרדיו.

(עדכון ראשון: 15:54)

מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
חשד לתקיפת עשרות נשים וילדים. המדרשה בירושלים/עומר מירון
מדרשת בית יעקב בירושלים, בה פועלת כת לנשים חרדיות. פברואר 2013. עומר מירון
המדרשה בה פועלת הכת על פי החשד, 2013/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully