וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות נשים וילדים בתנאי עבדות: 10 נעצרו בחשד להפעלת כת בירושלים

המשטרה פשטה על מדרשה בבירה ועצרה גבר ותשע נשים נוספות. לעצורים מיוחסות בין היתר עבירות פגיעה בקטינים חסרי ישע וניצול מיני של הנשים שגרות שם. החקירה נפתחה מחדש בעקבות תלונות של נשים שעזבו את המקום. מעצר החשוד בניהול הכת הוארך ב-7 ימים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: עמית שמחה

המשטרה פשטה הבוקר (שני) על מדרשה בשכונת הבוכרים בירושלים, בחשד שפועלת בה כת, ועצרה גבר כבן 60 ותשע נשים נוספות שהתגוררו במקום. לעצורים מיוחסות עבירות של החזקה בתנאי עבדות, פגיעה בקטינים חסרי ישע וכן ניצול מיני של הנשים שגרות שם, שמספרן על פי ההערכות עומד על 50.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של החשוד בניהול הכת בשבעה ימים. "התשתית הראייתית מבססת חשד סביר", ציין השופט אלעזר ביאלין. "עיון בחומר מלמד שלמשיב הייתה שליטה פיזית ונפשית על בנות הסמינר", עוד אמר כי מדובר בעבירות רבות שבוצעו על פניו על פני תקופה ממושכת ולכן יש עילת מעצר.

חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
"החזקה בתנאי עבדות", הבית בו התנהלה עפ"י החשד הכת/דוברות משטרת ישראל

לדברי המשטרה, ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים. זאת, כשבראש הסמינר עומד אדם שעל פי החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, במשך שנים ארוכות.

מהחקירה עלה כי הגבר החשוד נקט כלפי הנשים בדרכי ענישה שונות, ואת הכסף שהן מרוויחות מעבודתן, שאושרה על ידי החשוד, הן מעבירות לכיסו. בשלב זה, פועלת המשטרה ביחד עם גורמי הרווחה במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים.

עוד בוואלה

אמו של ארי נשר ליצחק אספה: "השארת אותו זרוק ומדמם"

לכתבה המלאה
חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
הבית בו על פי החשד התנהל הכת/דוברות משטרת ישראל

לפני כמה שנים פשטה המשטרה על המקום, אך החקירה נסגרה. היא נפתחה מחדש בעקבות תלונות של נשים שעזבו את המקום, וכן של המרכז הישראלי לנפגעי כתות. לפני הדיון בבית המשפט, החשוד אמר: "הכל קשקוש, לא היה ולא נברא, המשטרה עוצרת והשופטים ישחררו. אף חד לא מאמין שזה נכון. הקטינים בבית אולי נכדים שלי שבאו לבקר".

יו"ר נעמת, חגית פאר, התייחסה למעצר החשודים, ואמרה כי "מדובר בפרשה מזעזעת שמחייבת חשבון נפש עמוק. בלתי נתפס שבמדינת ישראל מתקיימת קומונת בלהות שכזו, מתחת לראדר של כל הרשויות, תוך ניצול נוראי של עשרות נשים וילדים. נדרש תחקיר יסודי ועמוק לאיתור כשלים מערכתיים פוטנציאליים שהובילו לפשע המתמשך הזה, כולל תשובות שחייבות להינתן מהשר לביטחון פנים, משרד הרווחה ומשרד החינוך- היכן היו כל המערכות בזמן אמת? הגיע הזמן שהשרים וחברי הכנסת יתחילו לטפל בחיים עצמם ולא יעסקו רק בקרקס הפוליטי בועדה המסדרת".

(עדכון ראשון: 13:18)

חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
הבית בירושלים בו עפ"י החשד התנהלה הכת/דוברות משטרת ישראל
חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
החשודים יובאו היום להארכת מצרם. הבית בירושלים בו התנהלה עפ"י החשד כת/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully