וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת ילדי גן והכנסת ידי נשים לאש: הזוועות בכת שנחשפה בירושלים

בית המשפט האריך ב-7 ימים את מעצרו של החשוד בניהול כת, שעל פי החשד החזיק עשרות נשים בתנאי עבדות: "שליטה פיזית ונפשית". לפי החשד, הוא תקף גם ילדים וניהל יחסים עם בת סמינר הכפופה לו. מנגד, עורך דינו טען כי הוא מקפיד לא להיות לבד עם נשים. צפויים מעצרים נוספים

צילום: דוברות משטרה, עריכה: עמית שמחה

הכת בירושלים - עדכונים אחרונים:

  • המשטרה עצרה חשוד כבן 60 ועוד תשע נשים במדרשה בשכונת הבוכרים בירושלים
  • במדרשה, שבה התגוררו כ-50 נשים, בוצעו עבירות של ניצול מיני והחזקה בתנאי עבדות
  • השופט: "לחשוד הייתה שליטה פיזית ונפשית על בנות הסמינר"
  • נציג המשטרה: אצבעות הנשים הוכנסו לאש כדי שיבינו מה זה גיהנום

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בשבעה ימים את מעצרו של החשוד בניהול כת בירושלים. החשוד, בן כ-60, נעצר במהלך פשיטה של המשטרה על מדרשה בשכונת הבוכרים בעיר, יחד עם תשע נשים נוספות שהתגוררו במקום. על פי החשד, במדרשה בוצע ניצול מיני של הנשים שהתגוררו במדרשה, שמספרן על פי ההערכות עומד על 50.

העבירות המיוחסות לו הן החזקה בתנאי עבדות, קשירת קשר לעשות פשע, תקיפת קטין וגרימת חבלה, בעילת אישה ועושק. כמו כן, על פי החשד, בביתו התנהל גם גן ילדים, שאותו ניהל תוך תקיפת ילדים. כמו כן, הוא חשוד כי ניהל יחסים מיניים ואינטימיים עם אחת מבנות הסמינר שהייתה כפופה לו ונשמעה להוראותיו, ולכן נחשד באונס על ידי איש דת.

"התשתית הראייתית מבססת חשד סביר. עיון בחומר מלמד שלמשיב הייתה שליטה פיזית ונפשית על בנות הסמינר", ציין השופט אלעזר ביאלין. עוד אמר כי מדובר בעבירות רבות שבוצעו על פני תקופה ממושכת, ולכן יש עילת מעצר. השופט דחה את בקשת עורך דינו של החשוד לאסור את פרסום שמו, אך עיכב את הפרסום עד למחר ב-10:00.

לנשים העצורות מיוחסות עבירות דומות, למעט בעילה, והן חשודות גם בשיבוש מהלכי משפט. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרן בחמישה ימים. בנוסף לכך, צפויים מעצרים נוספים והמשטרה גובה עוד עדויות.

חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
הבית שבו על פי החשד התנהלה הכת/דוברות משטרת ישראל

לדברי המשטרה, ראשיתה של הפרשה בדיווחים שהגיעו לידי יחידת ההונאה ופשיעה כלכלית של מחוז ירושלים, מהם עלה חשד לקיומה קהילה הפועלת במעטה של סמינר נשים שחיות יחד עם ילדיהם בדוחק וצפיפות במתחמי המגורים. זאת, כשבראש הסמינר עומד אדם שעל פי החשד מבצע עבירות שונות כלפיהן וכלפי ילדיהן, במשך שנים ארוכות. מהחקירה עלה כי הגבר החשוד נקט כלפי הנשים בדרכי ענישה שונות, ואת הכסף שהן מרוויחות מעבודתן, שאושרה על ידי החשוד, הן מעבירות לכיסו.

נציג המשטרה אמר בדיון כי הפרשה החלה לפני כחודשיים, לאחר תלונה של המרכז הישראלי לנפגעי כתות. לדבריו, בחקירה הסמויה נגבו עדויות גם מנשים שהיו בכת, קרובי משפחה ונציגי המדינה. "בנות שגויסו לכת בהתחלה קיבלו יחס טוב וחשבו שמצאו את הבית שלהן אך בשלב שכבר היו בכת בשיעורים של החשוד ושל מקורבות אליו לימדו אותן ביטול רצונות אישיים, ניתוק מהמשפחה ומחברים", אמר נציג המשטרה.

עוד בוואלה!

ניצלו את מצוקת החולים: 3 נעצרו בחשד לסחר והשתלת איברים

לכתבה המלאה
חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
הבית בירושלים שבו על פי החשד התנהלה הכת/דוברות משטרת ישראל

הוא הוסיף כי היו שיעורים רבים שעסקו בגיהנום והפחדות. בין היתר, ישנן עדויות על כך שהכניסו את אצבעות הנשים לאש כדי שיבינו מה זה גיהנום. בשלב זה, פועלת המשטרה ביחד עם גורמי הרווחה במתן מענה ראשוני לטיפול בקטינים וכן בבדיקת מתחם המגורים. לפני כמה שנים פשטה המשטרה על המקום, אך החקירה נסגרה.

לפני הדיון בבית המשפט, החשוד אמר: "הכל קשקוש, לא היה ולא נברא, המשטרה עוצרת והשופטים ישחררו. אלה צרות קטנות, אף אחד לא מאמין שזה נכון. הקטינים בבית אולי נכדים שלי שבאו לבקר". עו"ד גבי טרונשווילי, המייצג אותו, אמר כי החשוד סיפר שנחקר על חשדות דומים, ולא הוגשו נגדו כלל כתבי אישום. לדבריו, הוא רק מתנדב שם להעברת שיעורים ומקפיד שלא להיות לבד עם נשים.

חשד לפעילות כת במדרשה בירושלים: גבר ו-9 נשים נעצרו, 13 בינואר 2020. דוברות משטרת ישראל
הבית בירושלים שבו על פי החשד התנהלה הכת/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully