וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מודיעין ישראלי סייע בחיסולו של קאסם סולימאני

על פי הדיווח ברשת NBC, ה-CIA אישש את מיקומו של סולימאני בעזרת טיפ מהמודיעין הישראלי, בעת שזה נחת בבגדאד ויצא משדה התעופה הבינלאומי בעיר. הניו יורק טיימס: וושינגטון לא הזהירה אף בעלת ברית, וכפי הנראה המנהיג הזר היחיד שידע על המתרחש הוא נתניהו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מודיעין ישראלי סייע באישור מיקומו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, לפני שחוסל בעיראק על ידי כוחות אמריקנים - כך דווח הלילה (ראשון) ברשת NBC האמריקנית. על פי הידיעה, כשהם חמושים במידע ממשתפי פעולה בשדה התעופה בדמשק, ה-CIA האמריקני ידע בדיוק מתי עזב המטוס בו טס סולימאני את השדה בדרכו לבגדאד. המודיעין הישראלי אישר את הפרטים הללו לאמריקנים בליל החיסול, כך על פי הידיעה.

במקביל, בניו יורק טיימס דווח כי ארצות הברית לא הזהירה אף בעלת ברית אירופית או שותפה מהמזרח התיכון. על פי הדיווח, המנהיג היחיד שכנראה ידע על המתרחש הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששוחח עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו לפני המתקפה ורמז לציבור על כך.

לפני המראתו לאתונה בתחילת החודש אמר נתניהו כי המזרח התיכון מתוח ורוחש, וכי ישראל תומכת "תמיכה מלאה בצעדי ארצות הברית להגן על עצמה". "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד מאוד דרמטיים. אנחנו עוקבים על כך בעירנות, מקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה ארצות הברית, כולל בשיחה שלי אתמול אחר הצהריים", הוסיף נתניהו. "אני רוצה לומר דבר אחד ברור: אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מנשק את מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה קאסם סולימאני, 19 בספטמבר 2018. AP
סולימאני וחמינאי, ספטמבר 2018/AP

החיסול של סולימאני עורר זעם נרחב והבטחות לנקמה מצדה של איראן, שהשיבה בשיגור טילים על שני בסיסים בעיראק שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. לא נהרגו אמריקנים או עיראקים במתקפה. החקירה אחר מי שסייע לאמריקנים מובלת על ידי פאלח אל-פיאד, שעומד בראש אל-חשד א-שעבי. אחד מגורמי הביטחון העיראקיים אמר כי לסוכנות הביטחון הלאומית יש "אינדיקציות חזקות שרשת מרגלים בתוך נמל התעופה בבגדאד הייתה מעורבת בהדלפת מידע ביטחוני רגיש" לארצות הברית, שנגע להגעתו של סולימאני.

החקירה אחר מי שסייע לאמריקנים מובלת על ידי פאלח אל-פיאד, שעומד בראש אל-חשד א-שעבי. אחד מגורמי הביטחון העיראקיים אמר כי לסוכנות הביטחון הלאומית יש "אינדיקציות חזקות שרשת מרגלים בתוך נמל התעופה בבגדאד הייתה מעורבת בהדלפת מידע ביטחוני רגיש" לארצות הברית, שנגע להגעתו של סולימאני.

עוד בוואלה!

גל ההדף טרם חלף: חיסול סולימאני נכנס למחזור הדם של המזרח התיכון

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם בכירי משמרות המהפכה והצבא בטקס לזכרו של קאסם סולימאני בטהראן, 9 בינואר 2020. רויטרס
חמינאי ובכירי משמרות המהפכה והצבא בטקס לזכר סולימאני בטהראן, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום רביעי האחרון הגיב נתניהו לאיומי איראן לפגוע בישראל ברקע החיסול, והזהיר כי "מי שיתקוף אותנו יזכה לתגובה מוחצת וכואבת ביותר". נתניהו אמר את הדברים בכנס בירושלים, לכבוד הצהרת שר החוץ של אצרות הברית מייק פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"אנחנו עומדים בנחישות ובעוצמה, מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר. עוצמתנו מתבטאת בהרבה דרכים: כלכלית, צבאית, מודיעינית, סייבר, טכנולוגית", אמר נתניהו. "אנו נותנים את מלוא הכבוד לנשיא טראמפ על פעולתו לחיסול מי שאחראי על הטרור במזרח התיכון ובעולם. מדובר באדריכל הטרור שהיה אחראי על רצח של חפים מפשע והוציא לפועל את הקמפיין הרצחני של איראן במזרח התיכון ובעולם. רבים מהמנהיגים בעולם מודים לטראמפ על החיסול הזה. ישראל עומדת באופן מלא לצד ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully