וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ביקורת בג"ץ: מינוי השרים החדשים יידחה

השופטים, שהכריעו בעתירה נגד מינוי בנט לשר הביטחון, אמרו כי מינוי שרים בתקופת ממשלת מעבר, בזמן שהשר הקודם נשאר חבר ממשלה, הוא בעייתי ביותר - ואף רמזו כי מצב כזה עשוי להיפסל בעתיד. בעקבות הביקורת, המינויים ככל הנראה יידחו

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

מינוי השרים החדשים, שתוכנן להתבצע בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, יידחה ככל הנראה בעקבות ביקורת שהביע בג"ץ היום (חמישי) על מינוי שרים בממשלת מעבר. אתמול פורסם בוואלה!NEWS כי מינוי השרים היה אמור להתבצע בכלל במשאל טלפוני, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבר כי יש לקיים דיון של ממש בממשלה, כדי שהשרים יעמדו על הקשיים המשפטיים שבמינויו של ח"כ דוד ביטן, שחשוד בשורה של עבירות שוחד, לתיק החקלאות.

היום הכריעו השופטים בעתירה שדרשה למנוע את מינויו של נפתלי בנט לשר הביטחון. אף שהשופטים אסתר חיות, נעם סולברג וג'ורג' קרא אישרו את המינוי, הם הוסיפו כי מינוי שרים בזמן ממשלת מעבר, בזמן שהשר הקודם נשאר חבר ממשלה, הוא בעייתי ביותר. הם רמזו כי מצב כזה עשוי להיפסל בעתיד בבג"ץ. בכך העדיפו השופטים את פרשנותו של יועמ"ש הכנסת, אייל ינון, על פני זו של היועמ"ש מנדלבליט - שסבר שלממשלת המעבר יש חופש פעולה רב יותר.

ביטן, נתניהו וחוטובלי בישיבת סיעת הליכוד. אוליבייה פיטוסי, מערכת וואלה! NEWS
המינויים ייחדו. ביטן, נתניהו וחוטובלי בישיבת סיעה/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי

"בשונה מממשלה הזוכה לאמון הכנסת שמוענק לה חופש פעולה ניכר בכל הנוגע למינוי שרים, על ממשלת מעבר להימנע מביצוע שינויים בהרכבה, מקום שבו הדבר אינו דרוש לשם הבטחת תפקודה התקין", נכתב בפסק הדין. "בהקשר זה יש להבחין בין מצבים שבהם מתעורר צורך - כדוגמת הצורך להחליף שר שהתפטר מהממשלה או שנפטר חלילה - ובין מצבים שאין בהם חשש להיווצרותו של 'חלל שלטוני' - למשל, כאשר הממשלה שואפת לשנות את חלוקת התפקידים בין השרים המכהנים או לצרף שר חדש במקום שר המוסיף לכהן כחבר בממשלה בתפקיד שר אחר". לאור הביקורת של בג"ץ הוחלט בלשכת ראש הממשלה בשלב זה לדחות את הבאת המינויים לאישור בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון.

נתניהו הודיע בתחילת השבוע על סבב מינויים בקרב שרי הממשלה, לאחר שנאלץ להתפטר מהתיקים עם הגשת כתבי האישום נגדו. מלבד ביטן, שצפוי להתמנות לתיק החקלאות, גם ח"כ ציפי חוטובולי קיבלה מינוי לתיק התפוצות, סגן שר האוצר איציק כהן משס ימונה לשר השיכון, והשרה יפעת שאשא ביטון, שכיהנה עד כה במשרד השיכון, תעבור לתיק הרווחה.

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • ממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully