וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה במכתב ליועמ"ש הכנסת: הפסק לעסוק בעניינו של נתניהו

7.1.2020 / 20:25

שר המשפטים שיגר מכתב לינון, ובו הורה לו למשוך את ידיו מעיסוק "במישרין או בעקיפין" בתיקי ראש הממשלה, בגלל מעורבות בת זוגו בגיבוש כתבי האישום. "ככל שתחליט שלא לעשות כן, אבקש מיו"ר הכנסת להורות עליך לחדול מטיפול בעניינים אלו". ינון דחה טענות לניגוד עניינים

עריכה: ליר שפיגלר

שר המשפטים אמיר אוחנה דרש הערב (שלישי) מהיועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון, להפסיק לעסוק בענייניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל ניגוד העניינים שבו הוא לכאורה נמצא. "משוך ידיך מעיסוק במישרין או בעקיפין בתיקי ראש הממשלה", אמר אוחנה.

במכתב ששיגר אוחנה, הוא אמר כי "קיים ניגוד עניינים חמור" מצדו של ינון בשל מעורבותה של בת זוגו עו"ד עמית מררי, המכהנת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בגיבוש כתבי האישום נגד נתניהו. "ככל שתחליט שלא לעשות כן, אבקש מיו"ר הכנסת להורות עליך לחדול מטיפול בעניינים אלו", הוסיף.

שר המשפטים אמיר אוחנה וטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"קיים ניגוד עניינים חמור". אוחנה/שלומי גבאי

אוחנה הפנה לינון כמה שאלות במכתבו: "האם דיווחת לגורמים המוסמכים בכנסת על ניגוד העניינים שלך בטרם החלטת לטפל בענייניו של ראש הממשלה? האם נכון הפרסום כי שקלת לפסול את עצמך מלעסוק בעניינים אלו, אך בעקבות לחצו של היועץ המשפטי לממשלה חזרת בך? האם חלקה של בת זוגך בטיפול בתיקי ראש הממשלה השפיע על החלטותיך? האם שוחחתם בנושא?".

אתמול, ינון דחה את ההאשמות שהופנו כלפיו על ניגוד עניינים לכאורה, בעקבות חוות הדעת שהגיש בנוגע להקמת ועדת הכנסת, שתדון בבקשת החסינות של נתניהו בתקופת הבחירות. ינון הבהיר כי הוא לא ידון בעניינים מהותיים הנוגעים לבקשת החסינות, אך גם לא ימשוך את חוות הדעת בנוגע להקמת הוועדה, מאחר שלדבריו מדובר ב"נושאים פרוצדורליים". ינון הוסיף כי העלאת טענה על ניגוד עניינים "היא עניין ציני ומלאכותי שנועד להלך אימים על היועץ המשפטי לכנסת".

לדבריו, "הסוגיות הנמצאות על שולחנו של יועמ"ש הכנסת הן בעניינים פרוצדורליים פנימיים של הכנסת, ולא מתקיים בשלב זה כל דיון בבקשות החסינות עצמן או בשיקול הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בהגשת כתב אישום, עניינים שהיועץ המשפטי לכנסת לא יעסוק בהם".

אייל ינון. ראובן קסטרו
הבהיר כי חוות דעתו היא נושא פרוצדורלי בלבד. ינון/ראובן קסטרו

ינון הבהיר זאת בתגובה לפנייתו של ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, שביקש ממנו לפסול את עצמו מעיסוק בנושא. זוהר טען כי "עולה פה חשש לניגוד עניינים חמור" היות ולדבריו "לא ייתכן שבין בני זוג, האחת תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה, והשני יסכל את בקשתו לחסינות".

בליכוד דרשו מינון להתפר ואמרו כי "אייל ינון נמצא בניגוד עניינים חמור שעולה כדי חשד לפלילים. הוא התחייב שלא יעסוק בענייניו של ראש הממשלה נתניהו במישרין או בעקיפין, והוא עסק ועוסק בהם בפועל. לא יתכן שביד אחת זוגתו תחליט על כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, וביד השנייה הוא יסכל באופן תקדימי את בקשת החסינות שלו. עליו להשעות עצמו מתפקידו לאלתר".

בשנת 2017 חתמה בת זוגו של ינון, מררי, על הסדר ניגוד עניינים לפיו ינון בתפקידו כיועמ"ש לכנסת "לא יהיה מעורב בטיפול בעניינים המצויים בטיפולי". בכנסת הבהירו אתמול כי פסילתו של ינון מעיסוק בנושא לא צפויה לעכב את התהליך של הגורמים הפוליטיים להקמתה או אי-הקמתה של ועדת כנסת, ולאחר הפסילה, עורך דין אחר מטעם המחלקה המשפטית יעסוק בנושא. לדבריהם, "זה אולי עיכוב קל של כמה ימים אבל לא מעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully