וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: נתניהו בוחן אפשרות לריצה משותפת של גוש הימין, למעט החרדים

8.1.2020 / 16:50

לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה בוחן באמצעות סקרים פנימיים שהזמין הליכוד שתי אפשרויות לריצה משותפת עם מפלגות הימין, אחת בשיתוף המפלגות החרדיות ואחרת שלא תכלול את ש"ס ואת יהדות התורה. לפי גורם המעורה בפרטים, נבדק אם האפשרות השנייה תניב תוצאות טובות יותר

עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן בימים האחרונים אפשרות לריצה משותפת של כל מפלגות הימין יחד בבחירות הקרובות, למעט הסיעות החרדיות - כך נודע היום (רביעי) לוואלה! NEWS. נתניהו בחן שתי אפשרויות מרכזיות באמצעות סקרים פנימיים שהזמין הליכוד, הראשונה, לאחד את כל סיעות בלוק הימין לריצה תחת פתק אחד כבלוק טכני, והשניה, איחוד רחב שלא כולל את יהדות התורה וש"ס.

לפי גורם המעורה בפרטים, נבדק אם האפשרות השניה מניבה בסקרים תוצאות טובות יותר משאר התוצאות, לו כל מפלגה הייתה מתמודדת לבד. עם זאת, נתניהו טרם החליט אם בכוונתו להוציא את המהלך לפועל. נתניהו בחן אפשרות זו בצל חשש שהמפלגות הדתיות, בהן הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש, לא יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות אם לא יתאחדו לרשימה אחת גדולה. מהליכוד נמסר בתגובה: "הפרסום אינו נכון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. רויטרס
טרם החליט אם בכוונתו להוציא את המהלך לפועל. נתניהו/רויטרס

זו אינה הפעם הראשונה בה רעיון "המפלגה הרפובליקנית" עולה על שולחנו של ראש הממשלה. ב-2015 שקל נתניהו להקים גוש ימין-מרכז ממפלגות המחנה הלאומי ומפלגת כולנו שירוץ ברשימה אחת בבחירות שיתקיימו באותה שנה. הוא אמר אז למקורביו כי החשיבות במהלך הזה היא כי "רק כך יהיה אפשר לשלוט. כמו באמריקה: שתי מפלגות, שני גושים, ימין ושמאל". לבסוף, המהלך לא יצא לפועל.

למרות שטרם התקבלה ההחלטה, נתניהו ערך שיחות עם אנשי הליכוד סביב היוזמה, וזו עשויה לצבור תאוצה בימים הקרובים, גם בשל חילוקי דעות קשים בתוך המפלגות הדתיות מימין לליכוד, הנתק בין יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' והחשש שהן לא יעברו את אחוז החסימה.

אף שהיוזמה נבחנה קודם, היא מתפרסמת לראשונה ברקע הצעת יו"ר העבודה גשר עמיר פרץ, לפיה, כל מפלגות המרכז-שמאל ירוצו בבחירות הקרובות תחת רשימה אחת. היום, בישיבת הסיעה של כחול לבן, דחה יו"ר המפלגה בני גנץ את הצעתו של פרץ, ואמר כי כחול לבן לא מתכוונת לחבור לאף מפלגה בבחירות הקרובות.

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS: "כחול לבן צריכים להתעשת ולהבטיח את ניצחון גוש השינוי והתקווה מול הימין הקיצוני בראשות נתניהו".

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully