וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכה קשה": תכנית להעצמת נשים בפריפריה נסגרת בגלל חוסר תקצוב

תכנית "אשת חיל" סייעה לנשים ברחבי הארץ מחוץ למעגל העבודה לרכוש השכלה ולמצוא תעסוקה. בשל אי העברת תקציבים, היא תיסגר ב-11 יישובים שנה לפני הסוף המתוכנן של הפעלתה. משרד העבודה והרווחה: נערכים להפעלת כלי תעסוקה משלימים

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: למרות הקיצוץ הרוחבי: עובדי משרד הרווחה יצאו לגיבושון באילת בעלות של מיליוני שקלים)

עקב אי העברת תקציבים, תכנית להעצמה נשית במספר יישובים בפריפריה בסכנת סגירה. עד כה, משרד הרווחה מימן את תכנית "אשת חיל" ב-74 רשויות בישראל, והיא הייתה אמורה לפעול עד 2021. אולם, בגלל בעיות של תקציב, התכנית עומדת בפני סגירה ב-11 יישובים.

"זאת מכה קשה למאות הנשים שבתוכנית", אמרה אחת המשתתפות, "כששמענו על זה פשוט התחלנו לבכות. זאת תכנית שעזרה לנשים למצוא עבודה ותעסוקה. זה פשוט לא מובן. זה קשה מאוד לנשים בחוג".

משרד הרווחה, ירושלים. אין, אתר רשמי
"רואים חשיבות רבה בקידום הזדמנויות תעסוקה". משרד העבודה והרווחה בי-ם/אתר רשמי, אין

במסגרתה, נשים שהיו מחוץ למעגל העבודה קיבלו לאורך שלוש שנים ליווי מקצועי ופרטני, והשתתפו בסדנאות ובקורסים. "נשים שהיו עקרות בית ולא עבדו שנים הגיעו למקום אחר, חלקן זכו השכלה אקדמית ועוסקות בתחום. התהליך מסייע לנשים להתפתח הן בחלק התעסוקתי והן בחלק המשפחתי-חברתי. תכנית אשת חיל היא ייחודית, היא נתנה מענה בעיר לנשים מכל המגזרים ובשנים האחרונות גדל מספר הנשים החרדיות. נשים שהיו בתכנית עדיין בקשר איתי ואנחנו מסייעת להן בליווי רצוף והן עדין מרגישות כחלק מתכנית אשת חיל העירונית", אומרת אחת ממנחות התכנית באחת הערים בדרום, שעלותה המוערכת לשנה הקרובה עומדת על כ-60 אלף שקלים.

"הקבוצה הנוכחית שקיבלה הודעה על סגירת התכנית כועסת מאוד. אנחנו בדיוק בשלב המלגות לקראת יציאה להכשרה מקצועית", היא הוסיפה. "אציין שהנשים קיבלו בתדהמה את הבשורה שאני והרכזת המחוזית הודענו להם בראשון האחרון. חלק פרצו בבכי ואמרו שאנחנו מפקירות אותן, וההסבר הוא שזה לא בידנו".

"בשל תקצוב חסר של משרד האוצר לשנת 2020 משרד העבודה והרווחה נאלץ לצמצם את היקף הפעילות של התוכנית תוך שימור פעילות חיונית אפשרית", נמסר בתגובה ממשרד העבודה והרווחה, "המשרד רואה חשיבות רבה בקידום הזדמנויות תעסוקה ולכן נערך בימים אלו להפעלת כלי תעסוקה משלימים שיתנו מענה נרחב לתושבים".

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי, אמר לוואלה! NEWS כי הוא לא ייתן שיפגעו בפרויקט כה חשוב, ואם השלטון המקומי יצטרך לנקוט באמצעים נוספים כך יהיה. "לא ניתן לאף אחד לפגוע בתוכנית כה חשובה", מסר.

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully