וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להחלטת המחוזי: ביהמ"ש השלום שחרר ממעצר נאשם באיומים על אשתו

7.1.2020 / 8:29

י', תושב המרכז, נעצר בחשד לאיומים על אשתו ונזק לרכבה. בית המשפט המחוזי קבע כי ישאר במעצר וביקש לקבל תסקיר משירות המבחן בעניינו, כדי להעריך עד כמה הוא מסוכן. עם הגשת כתב האישום קבע בית משפט השלום כי הוא ישוחרר למעצר בית - עוד לפני שהתקבל התסקיר

בית משפט השלום בתל אביב שחרר השבוע ממעצר את י', תושב המרכז, הנאשם באיומים על אשתו במסגרת סכסוך גירושים קשה. זאת, חרף העובדה שבית המשפט המחוזי בעיר קבע לפני כן כי ישאר למעצר עד לקבלת תסקיר משירות המבחן.

האירוע שבמרכז התיק אירע לפני כשבועיים, אז התכתב י' עם אשתו באפליקציית הוואטסאפ. במסגרת חילופי הדברים הקשים אמר לה כי היא מתה עבורו, איים להפיץ ברבים מידע אישי שלה, ואף רמז כי הוא עשוי להתאבד. בין היתר כתב כי "אם תהיה מלחמה, אני אהיה מחבל מתאבד וזה יגמר רע מאוד". למחרת הוציא את האוויר מגלגלי רכבה של אשתו, ונעצר בחשד לאיומים וגרימת נזק לרכב.

בתחילת השבוע שעבר הורה בית משפט השלום לשחרר את י', אך התביעה המשטרתית ערערה על ההחלטה לבית המשפט המחוזי. שופט המחוזי, ציון קאפח, קיבל את הערעור, וקבע כי י' יישאר במעצר, והורה לשירות המבחן לערוך לו תסקיר כדי להעריך עד כמה הוא מסוכן לציבור - הליך שלוקח בדרך כלל כמה שבועות.

בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
אמירות על התאבדות לא נחשבת בעיני העליון לאיומים. בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

אולם, במהלך השבוע שעבר הוגש נגד י' כתב אישום, שייחס לו עבירה של איומים, והתביעה ביקשה להורות על מעצרו עד תום ההליכים. "נכון שכתב האישום הוגש בעבירת איומים, אבל לא בכדי התיק מוגש כתיק מעצר", אמרה נציגת המשטרה בדיון שנערך בחמישי, עו"ד זיוה לדרמן. "האיומים פה הם איומים ברף הגבוה והחמור, המילים פה הן מפחידות מאוד וזה בדיוק מסוג אותם תיקים שהכתובת נמצאת על הקיר".

מנגד, סנגורו של י', עו"ד עומר בללי, טען לבית משפט השלום כי החלטתו של שופט המחוזי קאפח ניתנה כאשר עמדו נגד י' חשדות לא רק לעבירת איומים, אלא גם לגרימת נזק לרכב. כעת, כך טען, השתנתה התמונה ועומד נגדו אישום "רק" באיומים. הוא ביקש לשחרר את י' למעצר בית בפיקוח בני משפחה.

שופט השלום רועי פרי קיבל את הטיעון, וציין כי חלק מהאמירות המאיימות של י' היו בכלל איומים בהתאבדות - שלפי בית המשפט העליון לא נחשבים איומים. הוא קבע כי אין הצדקה להחזיק את י' במעצר עד לקבלת התסקיר של שירות המבחן, ושחרר אותו למעצר בית.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully