וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבה מהן עדות ושכב איתן: מאסר בפועל לחוקר לשעבר שניצל נשים בזנות

7.1.2020 / 11:44

10 חודשי מאסר בפועל נגזרו על חוקר ימ"ר לשעבר, לאחר שבמסגרת תפקידו שכב עם נשים בזנות אותן הכיר במסגרת חקירות שניהל. החוקר הורשע בהסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים והשמדת ראיות, כשניצל את קרבתו למקלט בו שהו הנשים. "מעשיו מהווים פגיעה באמון הציבור במשטרה"

צילום: מאצ'י הוף

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) עשרה חודשי מאסר בפועל על חוקר לשעבר בימ"ר תל אביב, ניקיטה קורילוב, ששכב עם נשים בזנות וקורבנות סחר בבני אדם, אותן הכיר במסגרת חקירות שניהל. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים והשמדת ראיות.

במסגרת תפקידו כחוקר וכדובר השפה הרוסית, חקר השוטר תיקים שהתמקדו בעבירות כגון הבאת אדם לעיסוק בזנות, סרסרות, גרימה לעזיבת המדינה לשם זנות או עבדות ועוד, ולצורך כך גבה עדויות מנשים פגועות. הנאשם היה מגיע למקלט בו שהו נשים המוכרות כקורבנות סחר בבני אדם, חלקן נשים בזנות, והיה בקשר רציף עמן. על פי המשטרה, החוקר המטפל מהווה כתובת עבורן בכל דבר ועניין, וכתוצאה מכך נוצרה קירבה ותלות בין הנשים לבין חוקר, מתוקף תפקידו.

המחלקה לחקירות שוטרים. יואב איתיאל
"יהווה תמרור אזהרה מפני ניצול לרעה של כוח וסמכות". המחלקה לחקירות שוטרים/יואב איתיאל

במסגרת הסדר הטיעון הודה הנאשם והורשע בניצול הקשר עם הנשים כדי לקיים עמן יחסי מין בהסכמה. לצורך ניהול הקשרים המיניים עם הנשים, רכש הנאשם בחשאי קו טלפון נייד וזאת בנוסף לקו הטלפון הנייד המשטרתי שהיה ברשותו. כמו כן, כדי להסתיר את דבר הקשר בינו לבין הנשים, מחק משני מכשירי הטלפון שהיו ברשותו את התכתובות בינו לבין הנשים וכן הנחה את חלקן למחוק את התכתובות ביניהם ולא לספר לאיש על דבר הקשר ביניהם. בעקבות החקירה פוטר השוטר מהמשטרה.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי "הנאשם שם עצמו בניגוד עניינים מהותי בין תפקידו המשטרתי וחובותיו במשטרת ישראל, לבין סיפוקו האישי וצרכיו". עוד קבע בית המשפט כי מעשיו של הנאשם מהווים פגיעה קשה באמון הציבור במשטרה, שעה שמי שאמון על האינטרס הציבורי מכניס עצמו לניגוד עניינים חריף כאשר הוא מעדיף את האינטרסים האישיים שלו על פני האינטרס הציבורי אותו הוא משרת.

עוד בוואלה!

"זה יהיה הסוד שלנו": חוקר לשעבר הואשם בניצול נשים בזנות

לכתבה המלאה
בית משפט השלום תל אביב. מאי 2016. ראובן קסטרו
בית המשפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, אמר בתגובה להרשעה כי "בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וגזר על הנאשם עונש מאסר בפועל בגין עבירות שביצע תוך ניצול פערי כוחות משמעותיים ותוך ניצול נסיבותיהן האישיות של נשים בזנות. הנאשם ניצל את כוחו ומעמדו ובמקום לסייע להן ולתמוך בהן בעת ששהו במקלט, הוא ניצל את האמון שנתנו בו וקיים קשרים מיניים במשך מספר חודשים עם חמש נשים - המוכרות כקורבנות לסחר בבני אדם, אשר אינן דוברות השפה העברית ואינן בעלות אשרת שהייה". עוד אמר כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם ויש לקוות כי יהווה תמרור אזהרה מפני ניצול לרעה של כוח וסמכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully