וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימתו נמשכת": שלט חיזבאללה עם תמונת סולימאני בגבול לבנון

7.1.2020 / 10:13

פעילי הארגון הציבו שלט ענק עם תמונתו של מפקד כוח קודס שחוסל בידי ארצות הברית, זאת במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שמפעיל חיזבאללה. כרזות עם תמונת יורשו, איסמאעיל קאני, נתלו סמוך לגדר המערכת

עריכה: טל רזניק

פעילי חיזבאללה הציבו אמש (שני) על גבול לבנון, במרחק של עשרות מטרים מגדר המערכת, שלט גדול ועליו תמונה של מפקד כוח קודס קאסם סולימני שחוסל בשבוע שעבר בידי ארצות הברית. על השלט נכתב בעברית "אימתו נמשכת", זאת במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שמפעיל חיזבאללה.

מעצם הקמת השלט, פעילי הארגון ניסו להעביר מסר לפיו חיסולו של סולימאני לא יפחית מהאימה שחיזבאללה מנסה להטיל על ישראל. מלבד שלט הענק, פעילי חיזבאללה שערכו תצפית על גדר המערכת התקרבו אליה ותלו תמונות מודפסות על נייר של מפקד כוח קודס החדש, איסמאעיל קאני ששימש כסגנו במשך 22 שנים. אתמול בתום טקס ההלוויה בטהראן הוא איים מול המצלמות לנקום את מותו של מפקדו לשעבר ולפגוע באמריקנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אימתו נמשכת". שלט חיזבאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון אמר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי חיסול סולימאני ולימאני, מהווה "תחילתו של שלב חדש עבור האזור כולו". לדבריו, סולימאני "הגשים את מטרתו ומת מות קודשים". סולימאני היה גורם משמעותי מאוד בהתפתחות ובניית ארגון חיזבאללה, ולעיתים נדמה היה שמפקדיו ממלאים אחריו הפקודות שלו.

לפי פרסומים שונים, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר מוטספא באדר א-דין שירש את מקומו של עימאד מורנייה שחוסל לפני יותר מעשור בסוריה, חוסל בהוראה מפורשת של סולימאני ובאישורו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ויש בכך כדי להעיד על ההשפעה ויש שיגידו שליטה של סולימאני בארגון חיזבאללה.

עוד בוואלה!

הלוויה הגדולה בהיסטוריה של איראן: גופת סולימאני הגיעה לעיר הולדתו

לכתבה המלאה
שלטי חיזבאללה עם תמונתו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בגבול ישראל לבנון - 7 בינואר 2019. איתן אורן, מלכיה, אתר רשמי
תמונתו של איסמאעיל קאני על גדר הגבול/אתר רשמי, איתן אורן, מלכיה

בתוך כך, זמן קצר לאחר החיסול צה"ל נקט משנה זהירות ובפיקוד הצפון להעלות את רמת הדריכות והכוננות לאורך גבול הצפון מחשש לתגובה מהזירה הסורית או הלבנונית. ביום ראשון החל לרדת המתח לאורך הגבול לאחר שגורמי מודיעין בישראל העריכו כי האיראנים לא ימהרו לנקום באזור ויבחרו במטרות אמריקניות באמצעות שליחים עליהן לא בהכרח ייקחו אחריות. עוד העריכו גורמי המודיעין כי ישראל לא בקצה המטרות שלהן לתגובה בשלב הזה, כדי לא להצית עימות גלוי עם ישראל אלא להשאיר אותו מתחת לסף הרעש.

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully