וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פלסטינים התאבלו על סולימאני בעזה: "עמד לצד ההתנגדות"

4.1.2020 / 21:45

סוכת אבל הוקמה במרכז העיר עזה לזכרו של מפקד כוח קודס, אחרי שחוסל במבצע אמריקני. המבקרים דרכו על דגלי ארה"ב וישראל, שבהמשך הועלו באש. בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי הגיעו כדי להזדהות: "האחריות לפשע המצער - על ארה"ב וישראל"

צילום: רויטרס

מאות פלסטינים ברצועת עזה התאבלו היום (שבת) על מותו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני. מנהיגי חמאס ואנשי הג'יהאד האסלאמי, שני ארגונים הנתמכים על ידי טהראן, הצטרפו לסוכת האבלים שהוקמה במרכז העיר עזה כדי להנציח את זכרו של הבכיר האיראני שחוסל בתקיפה אמריקנית.

דגלי ארצות הברית וישראל היו שרועים על הקרקע כדי שהמבקרים יוכלו לדרוך עליהם כשהם נכנסים לסוכת האבלים, ולחלוף על פני פוסטרים של סולימאני. לאחר מכן, הדגלים הועלו באש. "אנחנו נאמנים למי שעמדו לצד ההתנגדות ולצד הפלסטינים, ואנחנו מטילים על הממשל האמריקני ועל הכיבוש הישראלי אחריות מלאה להשלכות הפשע המצער הזה", אמר איסמאעיל רדואן, בכיר בחמאס.

סוכת האבלים שהוקמה בעזה לזכר מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני. 4 בינואר 2020. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
סוכת האבלים לזכרו של סולימאני במרכז עזה, היום/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS
תומכי חמאס שורפים דגם של ארון קבורה המדמה את שגרירות ארצות הברית בירושלים עם תמונה של דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו. 03 בינואר 2020.. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
תומכי חמאס שורפים את דגלי ארה"ב וישראל בסוכת האבלים, היום/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS

כמי שעמד בראש כוח קודס, סולימאני היה הארכיטקט של הפעילות האיראנית להפצת השפעתה במזרח התיכון באמצעות שלוחותיה, בהן חמאס וחיזבאללה, שנלחמו מול ישראל במבצעים החוזרים והנשנים ברצועת עזה ובמלחמת לבנון השנייה. היום אמר בכיר בחיזבאללה כי התגובה של "ציר ההתנגדות" תהיה קשה. מוחמד רעד, שמנהיג את סיעת הארגון בפרלמנט, אמר כי ארצות הברית "עשתה טעות", שבה היא תכיר בימים הקרובים.

מוקדם יותר היום עשרות אלפי בני אדם השתתפו במסע הלווייתו של סולימאני, שיימשך עד יום שלישי מעיראק ועד איראן. הטקס ההמוני כולל גם את הלווייתם של ההרוגים הנוספים במתקפה, אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד המיליציות השיעיות בעיראק, ועוד כמה אנשי מיליציות נוספות שהיו עמם בשיירת כלי רכב. גופתו של סולימאני צפויה להגיע לטהראן הערב, בטרם תעבור בעיר השיעית הקדושה משהד, וביום ראשון יתקיים טקס דתי סמוך לקברו של האימאם ראזה. ביום שלישי צפוי להתקיים טקס לזכרו של סולימאני באוניברסיטת טהראן ועל פי משמרות המהפכה בשעות הערב הוא ייקבר בעיר כרמאן בה גדל.

עוד בוואלה!

המשימה - לנקום את חיסול חברו: יורשו של סולימאני יוצא מהצללים

לכתבה המלאה
סוכת האבלים שהוקמה בעזה לזכר מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני. 4 בינואר 2020. מג'די פתחי/TPS, אתר רשמי
סוכת האבלים לזכרו של סולימאני במרכז עזה, היום/אתר רשמי, מג'די פתחי/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully