וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחצים, טענות על הפוליגרף ותסכול במשטרה: סאגת מינוי המפכ"ל נמשכת

2.1.2020 / 21:34

מקורביו של ניצב בדימוס יורם הלוי, שאינו בין המועמדים, פועלים לטרפד את ההליך. בנוסף, גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק טוענים כי השרה רגב לוחצת על ארדן שלא למנות כלל מפכ"ל קבוע. במשטרה מתוסכלים: "חייבים מפכ"ל"

עריכה: טל רזניק

סאגת מינוי מפכ"ל קבוע למשטרה נמשכת. לאחר שהוועדה המייעצת על מינויים לתפקידים בכירים הודיעה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן כי היא אינה מתכוונת לדון בשלושת המועמדים שהציג לתפקיד, אלא רק במועמד אחד שיבחר מתוכם, לחצים נוספים מופעלים על התהליך מצד גורמים שונים.

גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק טוענים כי שרת התרבות מירי רגב לוחצת באמצעות מקורביה על ארדן בימים האחרונים שלא ימנה מפכ"ל קבוע כלל בשלב זה. רגב אף התבטאה בנושא לפני כמה ימים בתקשורת ואמרה שהיא סבורה כי מינוי מפכ"ל בממשלת מעבר "זאת טעות גדולה" וכי היא מקווה שארדן לא יעשה זאת. "אנחנו חודש וחצי לפני בחירות, עלינו לחכות עם זה", אמרה בראיון לאיילה חסון בחדשות 13.

השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
הסאגה נמשכת. ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן/אתר רשמי

אלא שגורמים בכירים במערכת אכיפת החוק ששוחחו עם וואלה! NEWS התרעמו ואמרו כי "מדובר בהתערבות בוטה", שמאחוריה עומד רצון למנות לתפקיד את ניצב בדימוס יורם הלוי. לטענת הגורמים, רגב "מתכננת להיות השרה לביטחון פנים בממשלה הבאה ולמנות בעצמה את המפכ"ל. יש לה קשר קרוב עם ניצב בדימוס יורם הלוי, שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל, והיא עושה הכול על מנת לטרפד את הליך המינוי שפתח בו ארדן, ולפתוח לו את הדלתות".

מקורביו של הלוי אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי הם אכן פועלים על מנת לטרפד את הליך המינוי, אחד מהם אף הגדיל ואמר, "יורם הלוי עוד יהיה המפכ"ל". במקביל, אחד ממקורביו של הלוי, יוסי כמיסה, פנה לפני מספר ימים במכתב לוועדת גולדברג, שבו טען כי יש בידיו מידע שסותר את תוצאות בדיקות הפוליגרף. בשיחה עם וואלה! NEWS סירב כמיסה לפרט אילו התכתבויות יש בידיו, ואמר שיעביר הכול לעיון הוועדה.

מלשכת השרה רגב נמסר: "השרה רגב הביעה בחודש האחרון את עמדתה בגלוי בתקשורת בעניין מינוי מפכ"ל בעת הזו. לשיטתה אין זה נכון למנות מפכ"ל למשטרת ישראל בתקופת ממשלת מעבר.
מעבר לזאת כל ניסיון לייחס לה הפעלת לחץ כזה או אחר על השר ארדן, או קידום של מאן דהוא הוא אינו נכון בלשון המעטה".

עוד בוואלה!

התקופה, הממשלה והשר: המלכוד שבמינוי המפכ"ל הבא

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוצה למנות את המפכ"ל בעצמה". רגב עם ניצב הלוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועמדים שהעלה השר ארדן עד כה לתפקיד המפכ"ל היו ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, הממלא למעשה את התפקיד בשנה האחרונה. מלבדו מועמדים גם הסמפכ"ל ניצב אלון עשור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. במשטרה מביעים תסכול ודאגה מהפלונטר שנוצר סביב המינוי, ומקווים שיימצא פתרון שיאפשר מינוי קבע בהקדם האפשרי. "המשטרה חייבת מפכ"ל", אמרו גורמים במשטרה בשיחה עם וואלה! NEWS.

אמש תקף השר ארדן את החלטת ועדת גולדברג לדחות את בקשתו לדון בכל המועמדים לתפקיד ולא רק באחד. "בלתי נתפס, שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה", טען ארדן. "זוהי עוד דוגמה לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר אשר האחריות על המינוי היא על כתפיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully