וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה למינוי בכירים דחתה את בקשת ארדן: "להגיש שם של מועמד אחד"

1.1.2020 / 19:57

ועדת גולדברג התכנסה לאור בקשתו של השר לביטחון פנים לאשר כמה מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס. "במהלך הדיון היו הדעות החלוקות, ובסיומו הוחלט כי הדרך הראויה היא כי על השר להגיש את שמו של מועמד אחד", נמסר. ארדן תקף: "ההחלטה פוגעת בהליך"

עריכה: טל רזניק

הוועדה המייעצת על מינויים לתפקידים בכירים דחתה הערב (רביעי) את בקשתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן להביא לבדיקת הוועדה כמה מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר.

הוועדה, בראשותו של השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, התכנסה היום לאור בקשתו, לישיבה שבסיומה נמסר כי "במהלך הדיון היו הדעות חלוקות, ובסיומו הוחלט ברוב קולות כי הדרך הראויה היא זו בה הלכה הוועדה עד כה, דהיינו כי על השר להגיש שם של מועמד אחד בלבד לכל תפקיד".

מוקדם יותר, ארדן פנה לגולדברג וביקש לאשר כמה מועמדים. במכתבו, הוא הדגיש כי לאור המצב הפוליטי הייחודי, שהביא לכך שבראשות המשטרה ושב"ס מכהנים ממלאי מקום מזה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לארגונים חשובים אלה.

בתגובה לדחיית בקשתו, אמר ארדן הערב כי "החלטת הוועדה פוגעת בהליך מינוי המפכ"ל ונציב שב"ס. לאור חוסר הוודאות שהחלטת הוועדה יוצרת, אשקול את המשך הליך המינוי".

טקס חניכת המבנה החדש של מרחב שומרון של המשטרה המתקיים כעת בעיר אריאל, במעמד השר לבט"פ גלעד ארדן, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ממ"ז ש"י, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, ראש מועצת יש"ע דוד אלחייני, ונוספים.. קובי ריכטר/TPS, TPS
ארדן וממלא מקום המפכ"ל/TPS, קובי ריכטר/TPS

ארדן הסביר כי קיים הכרח לבדוק במקביל כמה מועמדים, על מנת שלא ייווצר מצב שפסילה של מעומד יחיד תשאיר את המשטרה או את השב"ס ללא מפקד קבוע לתקופה ארוכה יותר. לדבריו, "לא מובן מדוע הוועדה מסרבת לבקשתי ומתעקשת על בדיקת מועמד אחד בלבד. יש לזכור כי היועץ אמנם קבע שאין מניעה להגיש את המועמדים לוועדה, אך באותה נשימה גם ביקש להעביר חלק מהמידע לבחינה ולשיקול הדעת של הוועדה".

ארדן הוסיף כי "בלתי נתפס, שוועדה שהוקמה בעבר על ידי הממשלה בכדי לייעץ ולסייע לשרים בהליכי המינוי, הופכת בפועל לגורם שקובע עבור השר את מי הוא יוכל להגיש לבדיקתה. זוהי עוד דוגמא לצורך לחזק את משילות הדרג הנבחר שהאחריות על המינוי היא על כתפיו". הוא הסביר כי שלח את הבקשה משום ש"סביר להניח שיהיו פניות נוספות אל הוועדה מטעם הציבור הרחב בקשר למועמדים או חלקם, דבר המגדיל את החשש לגבי השלמת הליך המנוי, ככל שיוגש רק מועמד אחד לכל אחד מהתפקידים".

עוד בוואלה!

התקופה, הממשלה והשר: המלכוד שבמינוי המפכ"ל הבא

לכתבה המלאה
השר לבטחון פנים גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן,מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, בחנוכת תחנת משטרה ברמת בית שמש, 7 בינואר 2018. ראובן קסטרו
השר ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן/ראובן קסטרו

המועמדים שהעלה השר ארדן עד כה לתפקיד המפכ"ל, היו ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן, הממלא למעשה את התפקיד בשנה האחרונה. מלבדו מועמדים גם הסמפכ"ל ניצב אלון עשור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

לדברי גורם המעורה בפרטים, "החוק מתיר לשר לקבל את זה, במשטרה לא רוצים להעביר". לעומת זאת, גורם בכיר במשטרה אמר כי הם פועלים על פי חוק. במשרד לביטחון הפנים פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיכריע בנושא.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי "ארדן עושה כאן מאמץ רציני ומואץ לבחירת מפכ"ל קבוע. הוא ירד אתמול עם המועמדים לרזולוציות הכי קטנות במטרה למנות את הקצין הטוב ביותר. לגיטימי שהשר יבקש לקבל את כל הרקע הרלוונטי שעלה בבדיקת הפוליגרף טרם יקבל הכרעה, זה רק מוכיח את רצינות התהליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully