וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי המפכ"ל: ארדן ביקש מהוועדה למינוי בכירים לאשר את כל המועמדים לתפקיד

30.12.2019 / 19:45

לאור המצב הפוליטי, פנה השר לביטחון הפנים לשופט אליעזר גולדברג בבקשה לאשר את חמשת המועמדים לתפקיד המפכ"ל וראש השב"ס, זאת בכדי להבטיח מינויי הקבע מתוך אלו שכבר רואיינו. "אני סבור שיש הכרח לעשות כל שניתן כדי להבטיח שההליך יסתיים בסופו של דבר במינוי"

עריכה: עמית שמחה וטל רזניק

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, פנה הערב (שני) לשופט אליעזר גולדברג, העומד בראש הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, וביקש ממנו כי לאור הנסיבות הפוליטיות הקיימות, יאשר להביא לבדיקת הוועדה כמה מועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה ונציב בתי הסוהר.

השר ארדן הדגיש במכתבו, שלאור המצב הפוליטי, אשר הביא לכך שבראשות המשטרה והשב"ס מכהנים ממלאי מקום מזה כשנה, יש לקיים הליך שיבטיח בוודאות מלאה, שבסופו ימונו על ידי הממשלה מינויי קבע לגופים אלה - מתוך הקבוצה שאושרה. ארדן הסביר כי שלח את הבקשה משום שבין היתר "סביר להניח שיהיו פניות נוספות אל הוועדה מטעם הציבור הרחב בקשר למועמדים או חלקם, דבר המגדיל את החשש לגבי השלמת הליך המנוי, ככל שיוגש רק מועמד אחד לכל אחד מהתפקידים".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בטקס הזיכרון לאסון הכרמל 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
ארדן/שלומי גבאי

לדברי ארדן, "בקשתי מהוועדה לקבל ממנה את חוות דעתה ביחס למועמדים שאותם אעביר, בשאלה האם קיימת לדעת הוועדה מניעה להביא מי מהמועמדים הללו לאישור הממשלה, בהיבטים עליהם אמונה הוועדה בהתאם לשיקול דעתה (טוהר מידות וכו')". ארדן הדגיש כי אין הוא מצפה מהוועדה לדרג את המועמדים או לבחור מתוכם, "מובן לי היטב כי ההחלטה על מי להמליץ בסופו של דבר לממשלה, מונחת על כתפי ועל כתפי בלבד".

ארדן הוסיף כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כבר החליט כי אין מניעה לצעד זה של קידום חמשת המועמדים שהתראיינו, "אולם אף הוא ציין בחוות דעתו ביחס לחלק מהמועמדים ולאירועים בעברם, שיש להביא בפני הוועדה את המידע המלא על אירועים אלה, על מנת שתשקול זאת במסגרת החלטתה".

עוד בוואלה!

לאחר המחלוקת: המשטרה תעביר לארדן את פרטי הפוליגרף של המועמדים למפכ"ל

לכתבה המלאה
אליעזר גולדברג, נציב התלונות על השופטים בהגשת הדו"ח לשנת 2010, אפריל 2011. מגד גוזני
יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, השופט גולדברג/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully