וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למפכ"לות: במשטרה מסרבים להעביר לארדן את ממצאי הפוליגרף של המועמדים

24.12.2019 / 10:01

השר לביטחון פנים פנה למשטרה בבקשה לקבל את תוצאות המבחן של השלושה, אולם בארגון טוענים כי החוק אוסר עליהם להעביר את המידע. לדברי גורם המעורה בפרטים, "החוק מתיר לשר לקבל את זה, במשטרה לא רוצים להעביר". היועמ"ש יכריע בנושא. במקביל, השר יוועד עם מ"מ המפכ"ל כהן

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שאול אדם

במשטרה מסרבים לדרישת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להעביר לידיו את ממצאי הפוליגרף התעסוקתי שעברו שלושת המועמדים למפכ"לות. גורם בכיר במשטרה אמר כי החוק אוסר עליהם להעביר את המידע המלא שנמסר על ידי הקצינים בפוליגרף התעסוקתי, מפאת חיסיון, אלא רק את השורה התחתונה: עבר/לא עבר. עם זאת, השר ארדן מתעקש לקבל לידיו את הפירוט המלא. הדברים פורסמו לראשונה ב"כאן" רשת ב'.

לדברי גורם המעורה בפרטים, "החוק מתיר לשר לקבל את זה, במשטרה לא רוצים להעביר". לעומת זאת, גורם בכיר במשטרה אמר כי הם פועלים על פי חוק. במשרד לביטחון הפנים פנו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיכריע בנושא.

גורם במערכת אכיפת החוק אמר לוואלה! NEWS כי "ארדן עושה כאן מאמץ רציני ומואץ לבחירת מפכ"ל קבוע. הוא ירד אתמול עם המועמדים לרזולוציות הכי קטנות במטרה למנות את הקצין הטוב ביותר. לגיטימי שהשר יבקש לקבל את כל הרקע הרלוונטי שעלה בבדיקת הפוליגרף טרם יקבל הכרעה, זה רק מוכיח את רצינות התהליך".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן בטקס הזיכרון לאסון הכרמל 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
מתעקש לקבל לידיו את הפירוט המלא על המועמדים. ארדן/שלומי גבאי

בשעות הצהריים ייפגש ארדן עם מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, המועמד לתפקיד המפכ"ל. זאת לאחר שאתמול נועד עם שני המועמדים הנוספים - סגן מפקד המפכ"ל ניצב אלון אסור ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד.

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו כי הפגישה עם הסמפכ"ל אסור הייתה "טובה מאוד". לדברי אותם גורמים, בפגישה הציג אסור בפני ארדן את תכניות העבודה שלו. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי ניצב ידיד "קצין מצוין. אולם, הבחירה בו עלולה להיתקל בקשיים", מה שלדברי אותו גורם פוגע בסיכוייו של ידיד לקבל את התפקיד. פגישתו של ארדן עם ידיד הייתה ארוכה במיוחד לעומת פגישתו עם אסור.

בנוסף לכך, השר ייפתח היום גם בסבב הפגישות לקראת מינוי נציב שירות בתי הסוהר. ארדן יוועד עם מ"מ הנציב גונדר אשר וקנין ועם ראש מטה שב"ס אילן מלכא. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר כי וקנין ככל הנראה לא יקבל מינוי קבע וכי לשב"ס ימונה נציב חדש.

עוד בוואלה!

ארדן ייפגש מחר עם מ"מ המפכ"ל כהן: "הסיכויים לבחירתו טובים"

לכתבה המלאה
מוטי כהן ממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל בטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
ייפגש עם ארדן. כהן/שלומי גבאי

פגישותיו של ארדן עם המועמדים מתקיימות לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר. במכתב ששיגר היועמ"ש לשר לביטחון הפנים כתב כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully