וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן ייפגש מחר עם מ"מ המפכ"ל כהן: "הסיכויים לבחירתו טובים"

23.12.2019 / 19:59

השר לביטחון פנים סיים את פגישותיו עם סמפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים, המועמדים לתפקיד המפכ"ל, ומחר הוא צפוי להיפגש גם עם ממלא המקום. גורמים המעורים בנושא אמרו כי ידיד "קצין מצוין", אך בחירתו עלולה להיתקל בקשיים. במקביל ארדן נערך למינוי נציב חדש לשב"ס

עריכה: עמית שמחה וטל רזניק

השר לביטחון פנים גלעד ארדן ימשיך מחר (שלישי) את סבב הפגישות עם המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אחרי שנפגש מוקדם יותר היום עם הסמפכ"ל ניצב אלון אסור ועם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד. מועמד נוסף הוא ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, אך עשויים להיות גם שמות נוספים.

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו כי הפגישה עם הסמפכ"ל אסור הייתה "טובה מאוד". לדברי אותם גורמים, בפגישה הציג אסור בפני ארדן את תכניות העבודה שלו. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS כי ניצב דורון ידיד "קצין מצוין. אולם, הבחירה בו עלולה להיתקל בקשיים", מה שלדברי אותו גורם פוגע בסיכוייו של ידיד לקבל את התפקיד. פגישתו של ארדן עם ידיד הייתה ארוכה במיוחד לעומת פגישתו עם אסור.

השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
בכוונתו להעביר שני שמות לוועדת גולדברג בהקדם. ארדן וכהן/אתר רשמי

פגישותיו של ארדן עם המועמדים מתקיימות לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר למנות מפכ"ל קבוע בתקופת ממשלת המעבר. מחר, ארדן ייפגש עם כהן בשעה 12:00 בלשכתו. כרגע, סיכוייו של ממלא המקום כהן נראים טובים. גורם במערכת אכיפת החוק אמר כי ניצב כהן הוכיח בשנה האחרונה את היכולת להוביל את המשטרה בשקט ובצנעה, בלי פרובוקציות, ובחירה בו תהיה צעד בטוח מבחינתו של ארדן.

בנוסף אליו, מחר ייפגשו עם ארדן גם ממלא מקום נציב שב"ס אשר וקנין וראש מטה שב"ס אילן מלכא. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר כי וקנין ככל הנראה לא יקבל מינוי קבע וכי לשב"ס ימונה נציב חדש. בפגישות היום נכח גם יואל הדר, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, שכתב את תוכן הדברים בפגישה.

עוד בוואלה!

התקופה, הממשלה והשר: המלכוד שבמינוי המפכ"ל הבא

לכתבה המלאה
דורון ידיד בטקס החלפת פיקוד של מפקד אגף התנועה, בית דגן. נובמבר 2016. מור שאולי
אחד המועמדים לתפקיד המפכ"ל. ניצב ידיד/מור שאולי

בהמשך עשויים להיות מועמדים נוספים. בכל מקרה, עוד השבוע צפוי ארדן להעביר שני שמות לוועדת גולדברג בכוונה לסיים את התהליך עוד השבוע. גורם בכיר במשטרה אמר כי "השר ארדן עושה כאן תהליך בחירה מואץ, וזה מבורך. ועדת גולדברג צריכה גם היא להירתם ולתת את חוות דעתה במהירות האפשרית".

גונדר אשר וקנין מ"מ נציב שב"ס
בטקס לזכר הנספים באסון הכרמל, עיקול המוות, 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
ככל הנראה לא יקבל מינוי קבע. גונדר וקנין/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully