וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד יוצאים נגד יוזמת כחול לבן לסיכול החסינות: "לא ישברו את אדלשטיין"

2.1.2020 / 7:44

הקמת הוועדה זקוקה לאישור יו"ר הכנסת ובליכוד כינו את היוזמה לכנס אותה כדי לדון בחסינות רה"מ בכנסת הנוכחית "לא פחות מחוצפה וגסות רוח". ח"כ זוהר: הכנסת הזו התפזרה, זה מחטף בלתי חוקתי. נתניהו סירב להתייחס לחסינות טרם המראתו לאתונה: "עוסקים ברק לא ביבי"

עריכה:שאול אדם

פחות מ-12 שעות מאז הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו את בקשת החסינות מהכנסת, בליכוד יוצאים הבוקר (חמישי) לקרב נגד המהלך של כחול לבן לסכל את הבקשה של נתניהו על ידי הקמת ועדת כנסת שתדון בה עוד בתקופת בחירות, זאת למרות שהקמת ועדה בתקופה כזו הינו כמעט חסר תקדים. הקמת ועדת הכנסת טעונה את אישורו של היו"ר יולי אדלשטיין.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, רמז כי אדלשטיין לא מתכוון לאשר מהלך כזה. "ברור לנו שכחול לבן לא יהססו לנסות ולפגוע ביולי אדלשטיין", אמר לוואלה! NEWS והסביר כי זאת "בשל עמידתו האיתנה בפני הדרישה החצופה שלהם. מהיכרותי הרבה איתו, אני די בטוח שהם לא יצליחו לשבור אותו". זוהר אמר את הדברים לאור נהלי הכנסת שדורשים את אישורו של היו"ר על מנת לכנס את הוועדה המסדרת או הקמת ועדה חדשה בתקופה זו. זוהר התייחס גם לעצם כוונתה של כחול לבן, בתמיכה של ליברמן, לקדם את המהלך וטען כי "השנאה של כחול לבן לנתניהו מעוורת אותם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על כוונתו לבקש חסינות, 1 בינואר 2020. רויטרס
"המהלך - רק כדי לחסל את נתניהו פוליטית, פשוט מביש". נתניהו/רויטרס

לדבריו, "הרצון של כחול לבן לקיים עוד בכנסת הזו, דיון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, היא לא פחות מחוצפה וגסות רוח. הכנסת הזו התפזרה ואיבדה את אמון הציבור וכל מה שמעניין אותם זה לנסות ולבצע מחטף בלתי חוקתי ולקיים דיון בעניין החסינות רק כדי לחסל את נתניהו פוליטית, פשוט מביש. ועדת ההסכמות קמה כדי למנוע שימוש בכנסת לצרכים פוליטיים והם מתעלמים ממנה לחלוטין, הרי ברור שקיום הדיון בעניינו של נתניהו ישרת את כחול לבן פוליטית בניסיונם הבלתי פוסק לסכל את המועמד של הימין לראשות הממשלה".

עוד אמר זוהר כי "הם פשוט מתעלמים מכל עיקרון דמוקרטי ומוכנים לדרוס את כולם כדי לממש את שנאתם, האמת שזה מזכיר לי את ימי מפא"י ה'עליזים' בהם השמאל התנכל לימין באופן מרושע כדי לממש את גחמותיו".

הבוקר, לפני המראתו לאתונה, אמר נתניהו כי "בשעה שהיריבים שלנו דואגים ורק עוסקים בדבר אחד - רק לא ביבי - אנחנו עוסקים בדברים הענקיים למדינת ישראל כמו מה שאנחנו הולכים לעשות עכשיו להפקת הגז".

עוד בוואלה!

לקול סורג ובריח: נתניהו מנסה לדלג מעל למחסום החוק, אך הציבור ינצח

לכתבה המלאה
מיקי זוהר במטה הליכוד, גני התערוכה, ביתן 2, תל אביב 17 בספטמבר 2019 זוהר. ראובן קסטרו
"השנאה של כחול לבן לנתניהו מעוורת אותם"/ראובן קסטרו

ראש הממשלה הצהיר אמש על כוונתו לפנות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לקבל חסינות פרלמנטרית מפני העמדה לדין - בקשה שבה ניתן לדון רק בוועדת הכנסת, שאינה פועלת כעת לאור הפלונטר הפוליטי.

היועמ"ש לכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר לפני כחודש כי "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם חברי הכנסת יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות, יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת, ויתגבש רוב להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן". לפיכך, לאחר הודעת ליברמן שיתמוך בהקמת הועדה, הרי שיש רוב לכנסת ויהיה ניתן לכאורה להקימה, זאת בכפוף לאישורו של אדלשטיין.

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן פנה לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, ולפני שיבחן את כינוס הוועדה, הוא ירצה לקיים עמו פגישה בנושא. בעקבות כך, כינוס הוועדה שתוכנן להיום נדחה למועד לא ידוע. ביום ראשון, ניסנקורן ייפגש עם אדלשטיין ויועמ"ש הכנסת כדי לדון עמם בהקמת הוועדה.

לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully