וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמת ועדה בתמיכת ליברמן: יוזמת כחול לבן שעשויה לסכל את החסינות

1.1.2020 / 21:51

מיד אחרי הצהרת נתניהו, יו"ר ישראל ביתנו הודיע כי מפלגתו תתמוך בהקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינותו. היועמ"ש לכנסת כבר הודיע בעבר כי הוא סבור שאין מניעה משפטית להקים את הוועדה בתקופת בחירות. כעת, יש רוב לח"כים שמתנגדים לחסינות - מה שעשוי לסכל את בקשת רה"מ

עריכה:שאול אדם

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע הערב (רביעי) כי הוא יתמוך במהלך של כחול לבן להקמת ועדת הכנסת, שתדון במתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופת הבחירות - בניגוד לעמדת המפלגה בעבר. בנוסף לכך, ליברמן הודיע כי במפלגתו יצביעו פה אחד נגד מתן חסינות לנתניהו, ככל שזו תעלה להצבעה.

הודעתו מגיעה אחרי שראש הממשלה הצהיר על כוונתו לפנות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לקבל חסינות פרלמנטרית מפני העמדה לדין, בקשה שאותה הגיש עוד לפני המועד האחרון שהיה לו לעשות זאת, הלילה בחצות. ליברמן התבטא בעבר כי הוא נגד אפשרות של חסינות, אך כעת הוא הבהיר לראשונה שהוא וחברי סיעתו יצביעו נגד בכנסת. בהודעה שפרסם מיד אחרי הצהרת נתניהו, אמר ליברמן כי "עכשיו ברור מעבר לכל ספק. כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות. עם זה הוא קם בבוקר, את זה הוא חי ונושם במשך היום ועם זה הוא הולך לישון".

ישראל ביתנו בישיבת פיזור הכנסת. ראובן קסטרו
הבהיר לראשונה שהוא וחברי סיעתו יצביעו נגד חסינות. ליברמן/ראובן קסטרו

ליברמן הוסיף כי "מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית, פרטית של נתניהו. אותו לא מעניין לא שמאל, לא ימין, לא דתיים ולא חילוניים. הדבר היחיד שעומד לנגד עיניו זה קואליציית חסינות". לדבריו, בישראל ביתנו לא יהיו חלק מ"קואליציית החסינות", כלשונו.

בכחול לבן הודיעו מוקדם יותר השבוע כי בכוונתם לכנס את הוועדה המסדרת לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת, עקב כוונתו של נתניהו להגיש בקשת חסינות. ועדת הכנסת אמורה לדון בבקשת חסינות של נתניהו, ולפי היועץ המשפטי של הכנסת אם יושג לכך רוב, הרי שיהיה אפשר להקימה בתקופת בחירות. עם זאת, נדרש אישור של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין למהלך.

עוד בוואלה!

מבקשת החסינות ועד ההעמדה לדין: ההליך שיקבע מתי יישפט נתניהו

לכתבה המלאה
הצהרה של בני גנץ לאחרי הודעת החסינות של רהמ", כפר המכביה, 1 בינואר 2020. שלומי גבאי
במפלגתו יוזמים את הקמת ועדת הכנסת בתקופת הבחירות. גנץ/שלומי גבאי

היועמ"ש לכנסת, עו"ד איל ינון, הבהיר לפני כחודש כי "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם חברי הכנסת יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות, יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת, ויתגבש רוב להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן". לפיכך, לאחר הודעת ליברמן שיתמוך בהקמת הועדה, הרי שיש רוב לכנסת ויהיה ניתן לכאורה להקימה, זאת בכפוף לאישורו של אדלשטיין.

יו"ר סיעת כחול לבן ח"כ אבי ניסנקורן פנה מוקדם יותר היום לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, ולפני שיבחן את כינוס הוועדה, הוא ירצה לקיים עמו פגישה בנושא. בעקבות כך, כינוס הוועדה שתוכנן למחר נדחה למועד לא ידוע. ביום ראשון, ניסנקורן ייפגש עם אדלשטיין ויועמ"ש הכנסת כדי לדון עמם בהקמת הוועדה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על בקשת החסינות, אוריינט ירושלים\ 1 בינואר 2020. יהונתן ולצר, TPS
הודיע כי יגיש בקשה לחסינות פרלמנטרית. נתניהו/TPS, יהונתן ולצר

במקביל להצהרת נתניהו על כוונתו להגיש בקשה לחסינות, יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר הערב הצהרה שבה תקף אותו בחריפות ואמר כי "נתניהו יודע שהוא אשם. מי שחושב שלא יהיה כלום כי אין כלום לא מפחד לעמוד למשפט". גנץ הוסיף כי "חסינות שכזו היא שחיתות. חסינות שכזו אינה אבן יסוד בדמוקרטיה, היא כרסום יסוד הדמוקרטיה. ראש ממשלה הינו נבחר ציבור שווה בין שווים, לא מורם מעם וממערכת המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully