וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: אדלשטיין מעכב את הדיון בהקמת ועדה שתדון בחסינות נתניהו

1.1.2020 / 17:03

ח"כ ניסנקורן פנה ליו"ר הכנסת בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה המסדרת, שתדון בחסינות של ראש הממשלה, ככל שתוגש עד הלילה. אולם, אדלשטיין הגיב כי הוא שוהה בחו"ל וכי הוא ירצה לקיים עמו פגישה בנושא. כינוס הוועדה נדחה למועד לא ידוע. כחול לבן: "אדלשטיין מנצל את מעמדו"

עריכה: עמית שמחה

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ככל שתוגש עד הלילה (רביעי) בחצות. מוקדם יותר היום פנה יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, זאת כפי שמתבקש בנהלי הכנסת, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע, ולפני שיבחן את כינוס הוועדה, הוא ירצה לקיים עמו פגישה בנושא. בעקבות כך, כינוס הוועדה שתוכנן למחר נדחה למועד לא ידוע.

דובר הכנסת שמוליק דהן הבהיר אמש כי כינוס הוועדה המסדרת ביום חמישי שנועדה לדון בהקמת ועדת כנסת לצורך דיון בחסינותו של ראש הממשלה, ככל שתוגש מטעמו בקשה, מחייב את אישור יו"ר הכנסת אדלשטיין שהוא מהליכוד. "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת על עבודת הוועדות בפגרה, כל ישיבה של הוועדה המסדרת מחייבת אישור מראש של יושב ראש הכנסת". לדבריו, "במקרה זה לא נעשתה כל פנייה ליושב ראש הכנסת בטרם הוצאת ההודעה, וממילא לא התקבל אישורו. נציין כי גם לא נשלח עדיין זימון לחברי הוועדה".

אבי ניסנקורן במהלך נאומו במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
אמר שירצה לקיים איתו פגישה בנושא. ניסנקורן ואדלשטיין/ראובן קסטרו

לשכת יו"ר הכנסת מסרה כי "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15 בדצמבר 2019, 'הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת. נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

בכחול לבן זועמים על התנהלותו של אדלשטיין אך נחושים להקים את ועדת הכנסת. ניסנקורן ינסה להגיע להבנות עם יו"ר הכנסת, שיאפשרו להמשיך בתהליך. מהמפלגה נמסר כי "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו"ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט".

מנגד, בכנסת עלו קריאות לאדלשטיין לא לאפשר את הקמת ועדת הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה פנה אליו, וציין כי "אסור לאפשר את הפיכת ועדת הכנסת לתעמולה". אייכלר כתב כי "אין לאפשר הקמת ועדות בתקופת בחירות, מתוך הבנה שהללו יהפכו לבימה פוליטית במקום סיוע אמיתי לציבור. אם לא מקימים וועדות חברתיות וחיוניות כמו הוועדה לפניות ציבור או ועדת הרווחה, על אחת כמה שאין להקים ועדה פוליטית. כל עניין 'פגרת הבחירות' נועד למנוע הפיכת במת הכנסת לכיכר העיר לתעמולה המונית וזה בדיוק מה שיקרה אם ועדת הכנסת תדון בחסינות נתניהו".

עוד בוואלה!

אתי החפירה מוכנים: נתניהו והיועמ"ש מכינים לבג"ץ בור שממנו יתקשה להיחלץ

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה בירושלים ב-29 בדצמבר 2019. רויטרס
שעות למועד האחרון להגשת חסינות. נתניהו/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, בכחול לבן הודיעו כי בכוונתם לכנס את הוועדה המסדרת לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת, עקב כוונתו של נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הקמת הוועדה בתקופת מעבר שבה אין ממשלה דורשת רוב בכנסת - רוב שאין לכחול לבן, זאת לאור התנגדות של ישראל ביתנו להקמתה בתקופה זו. גם אם יושג רוב לבסוף, הקמת הוועדה דורשת גם את אישורו של אדלשטיין, זאת בכפוף לחוות דעת של היועץ המשפטי לכנסת.

אם נתניהו יגיש את בקשת החסינות, עד שלא תוקם ועדת כנסת מכוח הקמת קואליציה, כתבי האישום נגדו יישארו בהקפאה עמוקה ולא יוגשו לבית המשפט. לאחר שתוקם קואליציה, על נתניהו יהיה להשיג רוב של חברי כנסת לבקשת החסינות מפני העמדה לדין, ובמידה ולא יהיה לו רוב - הבקשה תידחה, והוא יתמודד עם כתבי האישום בבית המשפט.

ביום ראשון, נתניהו אמר כי "חסינות היא לא נגד הדמוקרטיה, אלא אבן יסוד בדמוקרטיה". נתניהו, שדיבר באירוע הדלקת נר עם פעילי ליכוד במלון דן פנורמה בתל אביב, תקף את כחול לבן ואמר כי "הם כל היום מבלבלים את המוח על חסינות, חסינות ועוד פעם חסינות". הוא הוסיף כי בקשת חסינות שלו היא מפני תעמולת הסרק של כחול לבן וחבריהם. לדבריו, "אין לי זמן לזה, אני עובד למענכם ולמען המדינה שלנו".

(עדכון ראשון: 16:54)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully