וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: נתניהו האריך את כהונת דנון באו"ם עד לחודש מאי

31.12.2019 / 22:05

שעות ספורות לפני תום כהונתו, ראש הממשלה הודיע כי שגריר ישראל באו"ם ימשיך בתפקידו במשך כמה חודשים נוספים. הכהונה הוארכה בעוד נתניהו ממתין להחלטת היועמ"ש באפשרות למנות שגריר חדש בתקופת ממשלת מעבר, וכן כדי לא להפסיק את שנת הלימודים של ילדיו של דנון

עריכה:שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שלישי) להאריך את כהונת שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שמסתיימת הלילה בחצות, עד חודש מאי. מלבד ממשלת המעבר המעכבת מינוי קבע של שגריר חדש, סיבה נוספת להארכת הכהונה היא לאפשר לילדיו של דנון, הלומדים בבתי ספר בניו יורק, לסיים את שנת הלימודים לפני שייאלצו לשוב לארץ.

נתניהו פנה לאחרונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כדי לבחון אפשרות למנות שגריר חדש בתקופת ממשלת מעבר, והוא ממתין להחלטתו. כהונתו של דנון הוארכה כמה פעמים מאז סיים את כהונתו כעבור שלוש שנים מאז המינוי ב-2015. נתניהו הציע בעבר לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן להתמנות במקומו של דנון, אך ארדן שנחשב למועמד אפשרי לראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו, דחה את ההצעה. נסיעה לאו"ם הייתה עשויה לפגוע במקומו הפוליטי בשנים הקרובות.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון בדיון בעצרת הכללית בהצעת גינוי נגד ישראל בשל שימוש בכוח נגד פלסטינים, 13 ביוני 2018. רויטרס
כהונתו הוארכה ברגע האחרון. דנון/רויטרס

דנון התמודד מול נתניהו על ראשות הליכוד בשלהי 2014, קיבל 25% בלבד מקולות המתפקדים והפסיד לו. באותה שנה נבחר למקום התשיעי ברשימת הליכוד, ושנה לאחר מכן החל לכהן כשר המדע, הטכנולוגיה והחלל. ב-27 באוגוסט מונה לשגריר ישראל באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully