וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ קושניר טען שמערכת הבריאות קורסת בגלל בדיקות טהרה - ועורר סערה

31.12.2019 / 18:11

חבר הכנסת מישראל ביתנו פרסם סרטון בו אמר כי העומס בחדרי המיון נובע משירות שמעניקות קופות החולים לנשים ששומרות על נידה. קושניר הכריז כי "חייבים לעצור את הכפייה הזאת". דבריו גררו תגובות זועמות מצד פוליטיקאים. השר פרץ: "בושה שככה נראה השופר של ליברמן"

עריכה:שאול אדם

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו טען בסרטון שפרסם היום (שלישי) כי העומס בחדרי המיון בבתי חולים, המחסור בחיסונים נגד שפעת ובתקציבי הבריאות וההמתנה לבדיקות רפואיות הם תוצאה בעקבות שירות שמעניקות קופות חולים לנשים ששומרות לפי ההלכה על נידה ובמסגרתו האחיות בודקות האם הן טהורות. הדברים של קושניר עוררו סערה וגררו תגובות חריפות במערכת הפוליטית.

על פי ההלכה, לאישה ששומרת נידה, אסור לקיים בתקופת הווסת יחסי מין עם בעלה והיא מחויבת בכללים מחמירים כמו איסור לישון באותה מיטה, ואיסור נגיעה. בנוסף, האישה מחויבת לספור חמישה ימים ולאחר מכן שבעה ימים נוספים המכונים "שבעה נקיים".

במהלך שבעת הימים האחרונים, האישה מבצעת באמצעות בד מיוחד בדיקה בגופה במטרה לבחון אם הוא נקי, ללא כתמים. ככל שהבד יוצא נקי, האישה טובלת במקווה והיא מותרת חזרה לבעלה. לעתים, הבד יוצא עם כתמים שמעלים ספק לגבי טהרתה, והאישה פונה לבחון זאת אצל רב או בודקת טהרה בקופת החולים.

אלכס קושניר מישראל ביתנו מגיע לפגישת מו"מ עם ישראל ביתנו בכפר המכביה, 7 בנובמבר 2019. צילום: קובי ריכטר, TPS
"חייבים לעצור את הכפייה הזאת". קושניר/TPS, צילום: קובי ריכטר

"חברים זו לא בדיחה", אמר קושניר בסרטון. "קופות החולים מסבסדות את הבדיקות האלה. זה קורה על חשבון תקציבי הבריאות, זה קורה על חשבון אותם ששוכבים במסדרונות בתי החולים, זה קורה על חשבון אלה שמחכים לבדיקות רפואיות חודשים. תגידו, אתם התחרפנתם? מה יהיה השלב הבא? חייבים לעצור את הכפייה הזאת".

קושניר שיתף את הסרטון בטוויטר, ודבריו גררו תגובות זועמות של גולשים, בהם גם פוליטיקאים. שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ כתב לו בתגובה "תחושת קבס. הגזענות הזו היא חרפה, הסרטון הזה הוא יריקה בפנים לכל מי שמסורת ישראל ויהדות חשובה לו והוא צריך להיות מחוץ לכל שיח פוליטי. ‏בושה שככה נראה השופר של ליברמן". השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף כי דבריו לא נובעים מבורות אלא משנאה: "אנטישמיות קלאסית במדינת היהודים. בושה".

עוד בוואלה!

ליצמן: נשקול להעביר חוק לשלילת זכויות למי שיסרב להתחסן

לכתבה המלאה
מפלגת ימינה -  השקת הקמפיין, כפר המכבייה, רמת גן, 12 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"הגזענות הזו היא חרפה". פרץ/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מיהדות התורה טען כי מדובר ב"סרטון הסתה" והוסיף כי הם "מזכירים משטרים אפלים, שעברנו אותם ונעבור גם טיפוסים כמו קושניר, שמנסה לרצות את הבוס שלו, שמנסה בכוח לסחוב את מערכת הבחירות לנושאי דת ומדינה". גפני ציין כי "לא מהדת אכפת לו ולא מהמדינה. את איווט מעניין רק ליברמן".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס צייץ בטוויטר בתגובה: "איך שכחת את הדם להכנת מצות?", ברמיזה על עלילת הדם נגד היהודים שהם מכינים מצות מדם ילדים נוצרים. מרגי פנה לקושניר, וכתב לו: "די עם ההסתה הפרועה שלך, גלה אחראיות".

גם בתנועת נאמני תורה ועבודה, הנחשבת דתית ליברלית, גינו את הדברים של קושינר, וטענו כי הוא "מבלבל בין כפייה דתית לשירותי דת". בתנועה ציינו כי "מותר לקופות חולים לסבסד שירותי בודקות טהרה אם יש לכך ביקוש, כמו שהמדינה באופנים שונים מתקצבת שירותי דת. מדובר בכל מקרה בתקציב שולי שאין זה ענייני לטעון שהוא גוזל מכוח האדם המוקדש לחיסוני שפעת. מאבק בכפייה דתית הוא ראוי. מאבק בשירותי דת פחות".

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully