וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: יש להגן על נבחרי העם מהדחה בניגוד לרצון העם

31.12.2019 / 10:33

במקביל לדיון המתנהל בבג"ץ בסוגיית כשירות נתניהו להרכיב ממשלה כנאשם בפלילים, נשיא המדינה טען כי יש למצוא את הדרך להגן על נבחרי העם מהדחתם בניגוד לרצון הבוחר. "יש כאלה שמשנים את דעתם לפי זהות רה"מ והשייכות הפוליטית שלו, אני לא משנה את דעתי", אמר

עריכה: עמית שמחה

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הבוקר (ראשון) כי הוא "חושב שצריך להגן על נבחרי העם מהדחה בניגוד לרצון העם". בדברים שנשא בכנס כלכליסט אמר ריבלין כי "הואיל ובית המשפט דן בנושא שעתיד לבוא לשולחנו ראוי שלא אומר דבר בנושא - אם כי אני חושב שיש לי דעה. יש לנו בהחלט בעיה שהיא בין חוק ומוסר, בין ערכים ורצון העם ואלה דברים שיש לדון בהם בכובד ראש. העם צריך לרצות נכון".

במהלך הדיון היום בבג"ץ תהו נשיאת העליון והשופטים עוזי פוגלמן וחנן מלצר בנוגע לעיתוי הגשת העתירה, בנוגע לכשירות ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה כנאשם בפלילים, אם ינצח בבחירות הקרובות. "אנחנו לא יודעים מה תהיינה תוצאות הבחירות האלה", אמרה הנשיאה חיות. "לאחר הבחירות הכדור יעבור לנשיא המדינה, שעל פי התוצאות יטיל על מי שיש לו סיכויים להרכיב את הממשלה. השאלה היא למה עכשיו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בועידת כלכליסט, 31 בדצמבר 2019. צילום מסך
ריבלין, היום/צילום מסך

עו"ד דפנה הולץ לכנר, שמייצגת את העותרים הסבירה בפני השוטרים כי הם סבורים כי הדבר דורש הבהרה שיפוטית, חרף סוגיית העיתוי. "הצורך בהכרעה גובר מדקה לדקה", אמרה. "זו לא סוגייה פוליטית. זו סוגייה נורמטיבית עקרונית, כפי שבית המשפט קבע לגבי שרים. זו הכרעה שיוצרת ודאות משפטית. איך אנחנו יודעים את זה? עד מחר עומד נתניהו לסגת מכל משרדי הממשלה שהוא מכהן בהם, בגלל ההכרעה הציבורית (הלכת דרעי-פנחסי, שאילצה שר שהוגש נגדו כתב אישום חמור להתפטר - ד"ד). ההכרעה הזו יצרה ודאות וסדר, וניקיון בשירות הציבורי".

"מתי יהיה זמן טוב יותר מאשר עכשיו כשיש אווירה רגועה?", אמרה עו"ד הולץ לכנר. "זה יכול ליצור עיוות של רצון הבוחר, ועכשיו יש הזדמנות להכריע שלא לגופו של אדם". על כך השיבה הנשיאה חיות: "השאלה שפנינו היא האם זה המקרה שבו צריך להפעיל את החריג ולהכריע בעתירה מוקדמת, כי אחרת לא ניתן יהיה להחזיר את הגלגל, או שיש עוד צמתים בדרך שבהם ניתן להכריע".

עוד בוואלה!

בג"ץ החל לדון בעתירה על כשירות נתניהו להרכיב ממשלה: "ממתי פוסקים לפני מעשה?"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully