וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' על איחוד עם פרץ: לא בכל מחיר; לא בטוח שיעברו את אחוז החסימה

31.12.2019 / 16:22

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס לראשונה לאיחוד בין הבית היהודי ועוצמה יהודית, ואמר כי לא בטוח שסיעתו תיקח בו חלק. סמוטריץ', שיוזמתו לפריימריז כולל בימין נדחתה, טען כי מהלך האיחוד לא אחראי. "כל שאני מבקש הוא מנדט מהציבור". בן גביר: "לא העת לספינים"

עריכה: עמית שמחה

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', התייחס היום (שלישי) לראשונה לאיחוד עוצמה יהודית עם הבית היהודי, ואמר כי לא בטוח שסיעתו תצטרף לאיחוד זה. "לא ארצה להיות בכל מחיר חלק מרשימה שתסתכן סביב אחוז החסימה על רקע התעלמות מרצון הציבור. זה לא אחראי, ועל הכף, כאמור, מונח גורל המדינה".

בפתח הצהרתו אמר סמוטריץ' כי הוא מודע לאי תגובתו נוכח איחודן של עוצמה יהודית והבית היהודי לפני כשבוע וחצי. "כפי שבוודאי שמתם לב, בשבוע וחצי האחרונים גזרתי על עצמי שתיקה. אין זה סוד שהנציגות הפוליטית של הציונות הדתית, נמצאת במשבר ובתקופת בירור גורלית שכמוה לא הייתה שנים רבות".

סמוטריץ' המשיך ואמר כי "אני פונה אליכם גם היום כשליח ציבור שמשתדל להיות נאמן לכם - מפלגה חפצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור. הנהגה צריכה להיות קשובה לציבור. ואני אכן שומע, קורא ומקשיב לכם. אני שומע את הקולות ולא יכול שלא להתחשב בהם".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"מפלגה חפצת חיים לא יכולה להיות אטומה לרחשי הלב של הציבור", סמוטריץ'/ראובן קסטרו

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס ליוזמת הפריימריז במפלגות הימין, אותה הגה עם ח"כ איילת שקד, שלדבריו, סורבה. "דרשתי מפקד רחב ופריימריז - אך לצערי סורבתי. קראתי לבצע מיזוג מלא של מרכזי המפלגות כדי להגיע למפלגה אחת ורשימה מאוחדת באמת שתשקף בהרכבה את רצונו ומאוויו של הציבור - אך לצערי לא נענתי. הגעתי להבנה כי אם רצוננו להמשיך ולייצג ציבור, עלינו להתאחד באופן אמיתי, ובמקביל לקבל מנדט מהציבור". סמוטריץ' הדגיש כי הוא לא מעוניין במקום הראשון או בתפקיד בכיר, "כל שאני מבקש ודורש הוא לקבל מנדט מהציבור".

לטענת סמוטריץ', הוא כן יצטרף לרשימה ש"תחדש את אמון הציבור" לדבריו, בניגוד לכזו המתעלמת מהציבור ושלא תעבור את אחוז החסימה. "אראה זכות גדולה מאוד להיות חלק מרשימה כזו שמחדשת את אמון הציבור, לא רק בגלל שזה נכון, אלא כי בעיני זהו ההבדל בין הצלחה בבחירות לבין התרסקות חלילה מתחת לאחוז החסימה".

עוד בוואלה!

ריבלין: יש להגן על נבחרי העם מהדחה בניגוד לרצון העם

לכתבה המלאה

בן גביר לסמוטריץ': "לא העת לספינים"

בן גביר אמר בתגובה לדבריו של סמוטריץ' כי "שנינו יודעים שלפני כשלושה שבועות נפגשנו בירושלים, ובמהלך אותה פגישה אתה הצעת שהרבנים יקבעו את סדר הרשימה. הסכמנו. לצערי, פתאום נעלמת. שבוע לאחר מכן דיברת על 'פריימריז פתוחים בימין' - רעיון שהוא לטעמי מאוד נכון ומאוד ראוי: בואו ניתן לציבור להחליט. לתדהמתי, לאחר שהבנת שעוצמה יהודית בעד הפריימריז הללו, חזרת בך, והתחלת לדבר על פריימריז במרכז המפלגה".

"בצלאל, לא העת לספינים, להצהרות לא נכונות, לתדרוכים", קרא בן גביר. "תגלה אחריות. בוא ותצטרף לחיבור מנצח".

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ מסכם על ריצה משותפת עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"מסתכנים בלא לעבור את אחוז החסימה". איחוד פרץ ובן גביר/אתר רשמי

אחרי האיחוד עם עוצמה יהודית, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בשבוע שעבר עם יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ, וביקש ממנו לפעול לאיחוד גם עם מפלגת האיחוד הלאומי בראשות סמוטריץ', זאת למרות המתיחות בין השניים.

לוואלה! NEWS נודע כי בניסיון למצוא פשרה, נתניהו ביקש מפרץ לוותר על תפקיד השר הבכיר לסמוטריץ' אך פרץ סרב וציין כי יהיה מוכן למשא ומתן "ללא תנאים מוקדמים". פרץ אמר בשיחה כי יסכים לפשרות מול השר סמוטריץ', במידה ונתניהו ישריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-23 את אחד מנציגי הבית היהודי, כשכוונתו לאלי בן דהן, ששוריין ברשימה באופן דומה בבחירות לכנסת ה-21. נתניהו הודיע לפרץ כי הוא מתנגד לצעד שכזה. במהלך השיחה, נתניהו גם בירך על החיבור של הבית היהודי עם עוצמה יהודית.

(עדכון ראשון: 12:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully