וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד ביקשה לרוץ עם עוד מפלגה במקרה של כישלון, בנט לא התחייב

24.12.2019 / 19:10

לוואלה! NEWS נודע כי ערב חזרתה לימין החדש, ביקשה שקד מבנט להתחייב על כך שאם המפלגה לא תעבור את רף 5 המנדטים בסקרים שיערכו סמוך לסגירת הרשימות, לפעול לאיחוד עם מפלגה נוספת. למרות דרישתה, בנט טרם התחייב

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: דברי שקד על נתניהו בחודש ספטמבר)

ערב חזרתה לימין החדש, ח"כ איילת שקד שוחחה הערב (שלישי) עם יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, כדי לסכם עמו את תנאי הריצה המשותפת של השניים. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך השיחות, שקד ביקשה מבנט להתחייב על כך שאם המפלגה לא תעבור בסקרים שייערכו סמוך למועד סגירת הרשימות את רף חמשת מנדטים, יפעלו השניים לאיחוד עם מפלגה נוספת. בנט, כך נודע, לא הסכים להתחייב על כך.

הבקשה של שקד חושפת את החשש העיקרי שלה מכך שמפלגת הימין החדש בה הוצבה במקום השני, לא תעבור בבחירות הקרובות את אחוז החסימה. חשש זה בא ברקע העובדה כי המפלגה נותרה מחוץ לכנסת בבחירות סבב א' שחסרו לה כ-1,400 קולות בלבד, ובבחירות השניות, למרות האיחוד הרחב עם מפלגות הציונות הדתית, קיבלה הרשימה שבעה מנדטים בלבד.

בחירות חוזרות, איילת שקד, נפתלי בנט ומתן כהנא, הימין החדש 21.07.20. ראובן קסטרו
ירוצו עצמאית? איילת שקד ונפתלי בנט/ראובן קסטרו

בסוף השבוע שקד החליטה להתמודד בימין החדש, ובמסגרת הסיכום בינה לבין בנט, היא תוצב במקום השני ברשימה אך תהיה לה סמכות יחד עמו בהרכבת הרשימה, איוש תפקידים בבחירות, החלטות תקציביות ועוד. סמוך לפיזור הכנסת, שקד התלבטה רבות על המשך דרכה, ובין היתר בחנה אפשרות לחזור להנהגת הציונות הדתית.

שקד ניסתה יחד עם השר בצלאל סמוטריץ' ופעילים פוליטיים בימין לקדם פריימריז פתוחים לטובת רשימה דתית גדולה שתאחד את הבית היהודי, האיחוד הלאומי, עוצמה יהודית וגורמים נוספים. ניסיונות אלה כשלו בעיקר בשל התנגדותו הנחרצת של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להיות חלק ממהלך כזה.

עוד בוואלה!

הברית של סמוטריץ' ושקד באה לסיומה עם אכזבה גדולה לשניהם

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הנתק בין יו"ר הבית היהודי ויו"ר האיחוד הלאומי נמשך. סמוטריץ', בנט ופרץ/ראובן קסטרו

בתוך כך, הנתק בין יו"ר הבית היהודי רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' נמשך, ובין הצדדים לא מתנהלות שיחות לאיחוד המפלגות או לריצה משותפת בבחירות הקרובות. הנתק נובע מכך שפרץ חתם הסכם לריצה משותפת עם עוצמה יהודית, ללא ידיעתו של סמוטריץ' ועל חשבון חלק מהמקומות הפנויים עבורו ברשימה. פרץ פעל כך לאחר שסבר כי סמוטריץ' פעל לקדם עם שקד פריימריז פתוחים בציונות הדתית על מנת להדיחו.

פרץ מתמודד גם עם זעם בתוך המפלגה שלו בשל הנתק עם האיחוד הלאומי, ועד כה הוא לא הביא את הסכם הריצה המשותפת עם עוצמה יהודית לאישור מרכז המפלגה ולא קבע לכך מועד. בבית היהודי ניסו בימים האחרונים לצרף לאיחוד עם עוצמה יהודית, מפלגות נוספות, ובכיר בסביבתו של פרץ פנה למפלגת נעם שמזוהה עם הזרם החרד"לי כדי לבחון אפשרות כזו. במפלגה סרבו לכך בטענה כי הם מסרבים לשמש מנוף לחץ "במשחק הורדת ידיים עם סמוטריץ'".

ברקע הזעם במפלגתו, פרץ קיים היום פגישה יחד עם פורום סגני ראשי ערים של המפלגה יחד עם מנכ"ל המפלגה ניר אורבך. בפגישה הצדדים דנו בצורה חיובית על העמדות השונות. סוכם כי ההסכם עם עוצמה יהודית יבוא לאישור המרכז ועל כך שיש צורך בייצוג נשי בחמישייה הראשונה ברשימה מאוחדת. השר פרץ והפורום ישובו להיפגש ב-48 השעות הקרובות על מנת לקבל החלטות נוספות.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully